Ett lätt snöande

På förmiddagen snöade det lite lätt. Små, vita flingor dalade ner, så pass att marken blev pudrad av den. Vackert som på ett julkort, men nu är det slutet av januari och alla tankar på jul är arkiverade.

Igår stod ett klokt citat på baksidan av min lokaltidning, ”när man haft bråttom länge måste man stanna upp och vänta in sin själ”, gammalt kinesiskt ordspråk. Redan de gamla grekerna brukar vi säga, men även de gamla kineserna var kloka.

Är det någon som undrar hur det går med golvbytet så kan jag meddela att brädhögarna är flyttade från hallen till sovrummet. Det är bara en praktisk förflyttning. I beskrivningen står det att brädorna ska vänja sig vid sin nya miljö i 48 timmar innan jag gör något med dem. Det har snart gått 48 timmar! Samtidigt håller jag på med bokslut, så det ligger papper precis överallt i olika högar, ett organiserat kaos. Rätt som det är så är det klart, och då är det bara att sortera ihop alltihop.

Grå valentin

Så mycket snö är det inte, för då hade jag passat på att piska min stora, vita matta i snön. Det brukar jag göra varje vinter. Den blir fräsch och känns nytvättad. Jag lägger den med luggen ner i snön och så piskar jag på baksidan så allt skit i luggen stannar i snön.

4 thoughts on “Ett lätt snöande

  1. Pisk-mycket snö är det här och hade jag inte så förb. ont i ryggen hade jag dragit ut en och annan matta.

    Å så spännande med golvet! DET var nåt jag verkligen gillade att göra när xet och jag renoverade – lägga golv.

    • Det var trist att höra att du även har ont i ryggen. Jag hoppas det är något övergående.
      Ja, förändring är alltid spännande, oavsett vad det är. Nytt golv doftar så gott.

Kommentera

