Snödroppe, vintergäck, blåsippa

Vårens små söta och gulliga blommor börjar dyka upp lite varstans i södra Sverige. Fina är de och vackrast är de där de står. Till helgen kan det komma kyla och snö. De små blommorna fortsätter att blomma under snön.

CIMG0405

Tiden går så fort så det står inte på förrän vi har böljande fält att vila ögonen på.

Min lokaltidning, som jag varit utan ett tag, har åter igen fått komma hem till mig, men bara för en kort tid. Jag ville se om jag saknade den så mycket att jag på nytt vill ha den hem varje dag. Den är fortfarande lika tunn och dålig, så när prenumerationen tar slut, är det slut för min del. Det mesta är så lokallokalt att jag inte har något som helst intresse av det. Rubriksättarena är en sort för sig, eller vad sägs om följande rubrik: Möretomten badade – blev ren.

Märkligt att denna stund snart kommer att tillhöra det förflutna. Det är ett utdrag ur Pedagogförlagets bok Inblickar. Boken innehåller små klurigheter och annat som är värt att fundera på.

Kommentera

