2014 års bloggande

Årets bloggande kommer att bli mer sporadiskt. Det kommer inte att bli så mycket av vad jag gör eller vad jag har på tallriken. Jag följer inte min statistik. Den är inte ett dugg intressant för mig, och absolut inte för någon annan. Mitt skrivande är ett sätt att förmedla delar av mitt liv, som egentligen inte kan vara intressant för någon annan än mina närmaste, och de vet ändå hur jag har det. Jag har äntligen hunnit ifatt mig själv. Behovet av att blotta mig blir allt mindre i takt med att annat tar mer tid, saker som är viktigare i mitt liv

Precis som på facebook så får jag uppfattningen att många bloggare förskönar sina liv. Jag har sett någon som jobbat i skolans värld, börjat på annat jobb och som skrivit ner skolan och dess värld som pyton, pyton. Denna bloggare jobbar åter i skolans värld och tycker nu att det är toppen! Inte alls trovärdigt i mina öron, men var och en skriver vad den vill. För min del så skriver jag det jag kan stå för. De åsikter jag för fram är mina, inte vad jag förväntas tycka. Så har det alltid varit, på gott och ont, och så kommer det att förbli.

God fortsättning på det nya året!

äppelblommor

6 thoughts on “2014 års bloggande

  1. Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra med mitt bloggande. Grejen är att jag ju tjänar lite pengar på det – och pengar är bra att få när man är arbetslös. Därav statistiken som jag redovisar på min blogg (för presumtiva uppdragsgivare). Var och en bloggar av sina egna anledningar och orsaker. En av mina är att jag vill skriva, helt enkelt. Men jag är rätt trött på att blotta mitt liv – och mest få skit för det… Så det är en fråga jag som jag ska ta ställning till: fortsätta eller inte.

    • Var och en gör precis som den vill med sitt bloggande. Den som tjänar pengar på det borde fortsätta som jag ser det. Jag gillar också att skriva men kan göra det på annat sätt än att lägga ut min agenda till kreti och pleti, som bara läser därför att de är nyfikna, inte för att de har något intresse av mig som person. Lusten att blogga går i vågor, så är det, och kanske kommer nya vågor med ny inspiration. Just nu blir det i alla fall mer sporadiskt för min del.

      • Jo, det är jobbigt när folk tror att de känner mig bara för att de läser min blogg. Jag skriver verkligen inte allt jag gör där, även om en del tycks tro det. Dessutom är det MINA sanningar. Den VERKLIGA sanningen kan vara en helt annat.

        Jag älskar att skriva och om jag inte får ur mig orden som dansar inuti skulle jag bli galen. Men kanske kommer de i framtiden ut på annat sätt än på en blogg öppen för alla.

        Och precis. Var och en gör som den vill med sitt bloggande. Den som bara klagar på allt man skriver behöver inte heller läsa ens blogg, tycker jag. Jag skulle själv aldrig läsa en blogg som jag bara irriterade mig på. Men många gör så, jag vet…

        Ha en skönt helg! 😛 (Och å vad jag gillar boken du skickade mig! Nu är jag på sluttampen, vid lunginflammationen…)

  2. Gott nytt år på dig. Jag tycker du gör helt rätt som drar ner på bloggandet om du känner så. Det ska göras för din skull och ingen annan. Jag har tyckt det varit trevligt att följa dig. Du är en härlig person och jag beundrar dig vad du hinner med. Tråkigt när du får skit för det du skriver. Håller med dig om Facebook. Jag är med men skriver inget, i alla fall inte till 99%. Någon kommentar men inget om mig själv. Största anledningen är att barnen finns där. Sen har jag faktiskt hittat min storebror, jag är adopterad. Har träffat honom en gång på 80-talet bara. Det gav ringar på vattnet och nu har 2 systerdöttrar hört av sig. Ska bli intressant att följa vad som blir av dessa möten. En spännande början på 2014. Ha det nu bra och jag tänker titta in emellanåt.

    • Gott nytt år önskar jag dig också. Vad spännande att hitta släktingar via Facebook! Det låter som det kan bli många trevliga möten framöver, så Facebook kan vara bra också, om vi använder det på rätt sätt. Jag som flyttat runt kan lätt hålla kontakten med vänner som finns på annan ort, och som du säger, barnen finns ju där. Kul att du vill titta in lite då och då, jag kanske behöver ett break och sen kommer jag igång igen. Jag brukar säga att vi hinner det vi vill. Alla har lika mycket tid. Det är en fråga om prioritering, och ibland får vissa saker vara en stund för att något annat är viktigare. Så är det med bloggen just nu. Ha det bra!

  3. Svar till Tofflan:
    Den bild någon får av en person i en blogg kanske inte alls stämmer med verkligheten. Precis som när vi tittar på en tavla så är det betraktaren som bestämmer vad tavlan förmedlar, så kan också en blogg vara, tycker jag. Visst är det så att min sanning är som jag upplever något, någon annan kanske upplever samma sak på ett helt annat sätt och då blir det en helt annan sanning.
    Du hittar säkert rätt forum för ditt skrivande, om du skulle tröttna på bloggandet. Det tror jag i alla fall.
    Bra att du gillar boken, mycket tycker vi lika, det har jag upptäckt. Jag vet var du är i boken, och säger inte mer om handlingen.
    Jag önskar dig en fin helg!

Kommentera

