Sluttampen på året

Morgonen började vid sjutiden med kaffebryggning i köket. Jag tittade ut genom fönstret och ser en guppande lampa komma närmre och närmre, och när den är nära ser jag att det är en hurtbulle med pannlampa som är ute och springer i mörkret!

Vardag och jakten på olika människor i tjänst började. Den första hittade jag på en gång. Han skickade snabbt över en kopia till mig och så var det ärendet löst. Nästa ärende var till banken. Killen som svarade kunde inte svara säkert utan skulle fråga vidare och återkomma. En tjej återkom efter någon timme. Hon hade svaret på min fråga men inte på min följdfråga: hur betalar jag in extra till tjänstepensionsförsäkringen som företaget vanligtvis har på autogiro? Jag skulle få svar på mejlen, vilket jag också fått. Ett antal timmar har jag vistats utanför hemmet, utan telefon. Ni vet hur det är på banken, vad gör de efter tre? Jag var hemma senare men har ändå svarat och hoppas att det funkar även på måndag.

Jag har varit på bio, och sett ”Mig äger ingen”. Det var en stark film, en film som berörde och som gjorde att det fanns plats för reflektion och egna tankar. Efter filmen smakade det bra med sen lunch. Det blev fisk, gott och lättsmält efter all mäktig julmat.

Det låter som om alla i huset fått hyllor eller annat som det måste borras för att få upp på väggen i julklapp. Det är ett fasligt väsen lite nu och lite då. Igår trodde jag någon höll på att borra sig in/ner till mig! Behöver jag lägga till att vi har betongväggar så jag förstår i och för sig att det behövs borr får att få något att sitta kvar på väggen.

söt stol

stol

Stolar på kollo.

2 thoughts on “Sluttampen på året

  1. Ja nu är det sluttampen igen.Årena bara försvinner,det är lite konstigt de där hur man upplever tiden.Ibland går den så jättefort och faktiskt ibland kan jag uppleva att den går sakta också.Idag är solen framme igen efter gårdagens storm och regn och mina fönster är vita av salt igen. Jag ger upp!
    Den vita stolen på din bild från kollon är bara för härlig. Den skulle jag gärna vilja ha.Så kul med lite annorlunda saker och den är ju perfekt för ett hörne.En tronstol.Önskar dig ett riktigt Gott Nytt kommande år.kram

    • Överallt är det summering av året, alla möjliga och omöjliga omdömen ska delges. Jag håller med dig, oftast går tiden alldeles för fort men faktiskt händer det mellan varven att den också går sakta – då gäller det att ta vara på tiden.
      Vådan av att bo vid havet är saltstänkta fönster, men det positiva överväger tror jag. Visst är det roliga med udda saker, som stolarna på kollo. Sommaren var så varm att det aldrig blev tillfälle att sitta i någon av stolarna.
      Jag önskar dig och familjen allt gott kommande år. Kram!

Kommentera

