Problem är till för att lösas

Igår skulle jag göra en utlandsbetalning, betala pengar till Tyskland för ett jobb där nere. Jag hade en bra faktura att gå efter, men ändå lyckades jag inte få iväg några pengar. Efter tre försök gav jag upp. I morse slängde jag mig på luren till banken som ännu inte hade öppnat för telefonsamtal. Hittade ett annat nummer till en kundsupport som jag provade, och där svarade en man som säkert var yrvaken. Jag tycker att sitter någon i en banksupport så är man bra på siffror. Här fick jag upprepa varje kombination minst tre gånger innan han var med. Till slut fick han ringa och fråga på ett annat ställe. Han ringde sedan tillbaka till mig, och nu, nu äntligen är pengarna på väg ner till Hamburg. Jag har lärt mig något nytt, så det var inte bara besvärligt.

CIMG0010

Jag hann inte äta igår, eller rättare sagt, jag slarvade med maten, levde på kaffe och kakor. På kvällen skulle jag hjälpa till att dela ut lapparna med första kvartalets månadsavgifter. Då kom en kollega, som inte heller hunnit äta. Hon hade med sig bröd och prickig korv. Det smakade fantastiskt gott med en macka innan vi gick runt med alla lappar.

Någonstans lade jag bort mina vantar, på expeditionen eller i en trappuppgång, jag vet inte. Därför stickade jag klart mina pågående torgvantar som jag invigt idag. Alla jag hade med mig till marknaderna tog slut redan första dagen. Av bara farten gjorde jag klart ett par små vantar. Det var tummen kvar, den som är så liten och det är så pillrigt att sticka på tre stickor. Nu ska jag börja på något rejält, ett par sockar storlek 43, till ene sonen.

DSCF1833

Det blev en cykeltur till stan på förmiddagen. Det kom några stänk regn på vägen dit, men på hemvägen regnade det rejält, så jag blev blöt och kall in på bara skinnet. Jag mötte snälla G, som passar katten ibland, som inte såg att det var jag som kom. Nästa vända in till stan blev därför med bussen. Då hade det slutat regna, men jag frös. Som tröst köpte jag mig lite härliga snittblommor, vita ranunkler och rosa tulpaner. Vad gör du när du vill belöna dig?

2 thoughts on “Problem är till för att lösas

  1. När jag belönar mig gör jag nåt snällt mot mig själv, kanske unnar mig en stund med en chokladbit och en bok. Eller så går jag ut med Anna på lokal. Det beror lite på det ekonomiska läget.

Kommentera

