Morgonbakning

Idag hade jag bestämt mig för att baka. Vaknade till smatter på rutan så beslutet att baka kvarstod. Det blev mäktiga brownies med mycket mörk choklad, smör och hackade valnötter. När jag bakar är det alltid med smör. Det blir så mycket mer smak av det. På tur stod en mjuk saffranskaka. Saffranet blötlade jag i konjak så det blir en touch av konjak i kakan. Pepparkakorna hade jag bakat tidigare. Den platta lilla kakan är en nötmakron med smak av kanel, knaprig blev den. Till sist en liten kolakaka, finns alltid med i mina bak, som numera inte infaller så ofta.

DSCF1877

Det gick fortare än jag räknat med så nu hinner jag göra något annat också. Jag har beställt lite fler böcker, så jag har en hög att välja bland när det blir tid över. Det närmar sig bokslut och tid att se över vad som behöver göras före årsskiftet. Sen blir det så klart en promenad för nu har det slutat smattra på rutan.

2 thoughts on “Morgonbakning

Kommentera

