Inget stök idag heller

Idag tog jag mig en liten tur över sundet med buss. Det var dags att bli ytterligare ompysslad, denna gången av min frissa. Jag såg verkligen trött ut när jag satte mig i stolen, men efter att saxen varit i farten och vi pratat om ditten och datten, så helt plötsligt, såg jag riktigt pigg ut. All heder till Kicki, min duktiga frisör!

Väl hemma igen slängde jag mig på telefonen och ringde om det som igår rörde upp mitt innersta, en räkning som jag inte känner att jag ska betala. Hoppas de får ordning på sina papper i koloniföreningen. De borde ha som rutin att inte lämna ut en nyckel utan kvittens. Jag gick sen en runda runt koloniområdet, hämtade lite goda, röda äpplen och fick på så vis dagens motion.

Årets första julkort hade landat i postboxen. Jag har inte ens börjat skriva några än, men det kommer.

Förra årets pepparkaksgubbe ska i år vara stjärngosse. Hoppas föräldrarna tar någon bild så jag får se. Det tycker jag är ett mycket bra beslut, att förbjuda fotografering på förskolan i samband med luciafirandet.

DSCF1788

2 thoughts on “Inget stök idag heller

Kommentera

