Mixture (lite av varje)

DSCF1830

Morgonen började med att klippa bort all plast från det nya skåpet, och alla klisterremsor som höll allt inuti skåpet på plats. Där hittade jag också en hög med beskrivningar, i de flesta språk. Jag letade raskt fram till boken som innehöll svensk text. Givetvis måste jag byta dörrarnas fästen eftersom jag vill öppna dörrarna åt andra hållet. Sen står det i beskrivningen att man måste vara minst två personer för att fixa det här med skåpet. Jaha! Då kom jag inte längre idag.

Det gjorde inte så mycket för jag tog en promenad till stan där min snälla och goda vän G bjöd på namnsdagslunch. Hon är dessutom van att gå på disputationsfester, så jag fick några goda råd av henne inför den festen som jag ska gå på. Vi åt båda fisk, lätt och bra mat. Lunchstället blir fort fullt så när det blev kö och vi ätit klart, kände vi att det var dags att ge plats för ytterligare hungriga gäster.

Ett varv på stan, bland annat kollade jag in böcker i bokhandeln, både barn- och vuxenböcker. Ska kolla in samma böcker på Adlibris eftersom jag slutade köpa böcker från Bokus, när de så osmakligt gjorde reklam för Kristian Gidlunds bok på hans dödsdag.

th[1]

Väl hemma igen och en titt i posten, hittar jag en faktura som kan vara fejk. Jag har inte beställt någon julkampanj, ska höra med sonen, om han beställt kampanjen, men det borde han berättat. En faktura på precis under 2000 kr tror väl alla ska gå igenom nätet, men inte om den kommer under mina ögon.

Ikväll ska jag justera det senaste protokollet från styrelsemötet i bostadsrättsföreningen. Det är viktigt med bra och lättlästa protokoll. Det blir säkert också några varv med stickorna.

När jag satt i väntrummet hos sjukgymnasten bläddrade jag i en tidning där flera personer som gått igenom svåra händelser berättade att de bestämt sig för att vara glad, att vara lyckliga istället för att bli bittra och sura. Jag tror faktiskt att det går att se positivt framåt i den allra svåraste situation. Vad tror du?

2 thoughts on “Mixture (lite av varje)

  1. Grattis på namnsdagen!!! Nu har jag grattat två!
    Aj då! Ibland behöver man verkligen fyra armar och händer… Skulle behöva det nu när jag storstädar och det inte går att flytta på vissa möbler.
    Fräckt med fakturafejken!! Om fakturan visar sig vara falsk, tala gärna om på bloggen vilket företag det gäller. Och anmäl, förstås!
    Sur och bitter är jag inte direkt, men ibland är min tillvaro väldigt svart. Och har varit av och till sen 2006. Varje nej gör att jag går sönder en liten bit. Jag har svårt att se framåt, det går inte att planera nånting som det ser ut just nu. Men får jag bara gråta en skvätt och gnälla av mig lite och må skit nån dan är jag oftast på banan igen efter ett dygn eller så. Och jag har ett väldigt gott stöd i Anna!

    • Tack så mycket! Jag brukar säga att vi kvinnor borde varit utrustade med minst fyra armar och ben, som behövs till allt möjligt. Precis som du hade jag behövt ett par extra armar idag för att lyfta skåpet och få det på plats. Det måste kännas härligt med storstädning, när den är klar. Jodå, jag ska tala om hur det går med den eventuellt falska fakturan.
      Det måste vara jobbigt att inte kunna planera framåt. Gråta och gnälla måste vara fullt tillåtet när vi mår skit. Vad jag förstår har din Anna en stor förmåga att få dig på bra humör. Ni skrattar mycket tillsammans, vilket jag tror är bra i ett förhållande.

Kommentera

