Några rader en tidig lördagskväll

Det var tydligen väldigt halt tidigt på dagen. Bilar som fick sladd, som åkte i diket och fick bärgas. Jag hoppas att alla klarat sig utan personskador. Plåt går det alltid att få fram igen.

DSCF1766

Själv har jag varit ute mycket, promenerat, varit med och handlat och gått runt och tittat i intressanta butiker, fikat gott och ätit mongolisk mat. Jackan räcker fortfarande. Den är tunn, fodrad i och för sig, men inte tjockt. Den inbyggda termostaten verkar ha fått sig en knäpp. Kanske är hela jag knäpp. Det finns säkert de som tycker det. Det gör inget. Jag vet vem jag är och vad jag står för. Jag är jag och ingen annan.

Nu har jag bara de små tummarna kvar på vantarna. De blir klara under kvällen, och förhoppningsvis kan jag leverera dem i morgon.

Musten är klar för hämtning, 110 liter must! Spännande att smaka, och se om det var värt besväret att plocka upp alla äpplen, eller om det hade varit bättre att ge dem till vildsvinen. Det bär mig emot, att mata vildsvinen, men samtidigt vill jag bli av med dem. De förstör fruktansvärt mycket för dem som får sina trädgårdar uppbökade.

CIMG0393

Kommentera

