Drivor av löv och snö på väg

CIMG0501

CIMG0502

Igår var det drivor av löv i alla möjliga färger som kantade min väg. Lugnt, stilla, vackert! Bra för kropp och själ.

Bilderna är från östra Öland och kanske en månad gamla. Just där är det alltid mycket vatten. Annars pratas det om att grundvattnet sjunkit därför att det regnat för lite. i natt regnade det. På andra håll snöade det. Idag blåser det men det är fortfarande inte kallt. Jag fryser i alla fall inte.

Flickorna i Göteborg har fått sina vantar och är nöjda. Hann börja på vantarna som någon väntar på medan kakorna bakades i ugnen. De blev bra. Nyss åt jag två stycken till kaffet.

Fredagskväll i timmerkojan innebär samvaro, lite stickning och lite läsning, med andra ord en bra kväll att se fram emot. Vad har du för planer för kvällen?

6 thoughts on “Drivor av löv och snö på väg

  1. Va har du redan snö hos dig.Här har det varit strålande solsken och upp till 12° varmt. Kallt i vinden förstås men annars gott. Tempen går ner fort då solen försvinner så det märks att hösten är på väg ordentligt nu.Har faktiskt tagit in ved ifall vi får lust att elda i kakelugnen.Har druckit en svart kopp kaffe men önskar att jag hade en av dina hallongrottor att ta till. Är dålig på att baka eller rättare sagt har jag inte hunnit med detta.Kanske blir det mer i vinter då man inte kan arbeta utomhus.Är faktiskt lite stolt för jag har kaklat hela garaget nu i höst.Lite svårt men kul.Har ju sett hur guben gjort och fått goda råd så det gick.Jag blir otålig på allt som inte blir gjort då Bertil ej kan göra något.Anders jobbar,hemma sent och på helgerna har han så mycket i hamnen att bestyra så hans tid räcker inte till heller.Tycker du är så aktiv och får så mycket gjort. Jag intalar mig att latedagar måste man ha ibland.Önskar dig en trevlig fredagskväll och helg. Kram

    • Nej, nej, hos mig finns det ingen snö, och jag hoppas den dröjer. Det var i Ludvika och ner till Uppsala som de sett snö. Åh, så härligt det låter med eld i kakelugnen. Det saknar jag. Som du kanske minns hade vi en väldigt fin kakelugn i Mörbylånga. Jag bakar nästan aldrig, men det är ju lätt när jag väl sätter igång. Det är samma här, när utomhusjobbet är över, så blir det mer tid att göra något inne. För min del är det att sticka. Kakla skulle jag aldrig ge mig på. Det får de som är bättre hantverkare än vad jag är göra. Självklart måste vi få ha latedagar.
      Trevlig helg till dig och ”guben”. Kram

Kommentera

