Nyfiken i en strut

Det finns många som är det, nyfikna, inte på mig men på vad jag gör och med vem. Någon av er har dessutom en del av mina saker. Hur känns det, att använda någon annans saker? Ni nyfikna, gör något vettigare än att följa min vardag. Den är inte intressant.

I detta underbara höstväder har jag varit ute på promenad, handlat lite här och där, skickat några brev och börjat på Stellans ullkofta.

DSCF1739

DSCF1740

Sen har jag kollat lite i mejlkorgen och hittade ett från koloniföreningen som gjorde mig arg på riktigt. När jag köpte stugan i april var det inte en människa som sa ett ord om något bygge av duschar och toaletter. Årsstämman hade varit. I slutet av juli hade föreningen ett sommarmöte. På kallelsen som fanns uppsatt på informationstavlorna fanns inte ett ord om en så viktig fråga. Det regnade den dagen, jag hade inte varit på kollo och glömde helt enkelt bort mötet. Där beslutades med liten marginal att det ska byggas duschar och toaletter. Nu ifrågasätter jag starkt om det kan vara riktigt, att på ett sommarmöte besluta om en så viktig fråga, en fråga som gräver i min plånbok. Femtusen kronor per koloni ska betalas senast den siste oktober. Överkörd!!

2 thoughts on “Nyfiken i en strut

  1. Jobbiga folk ska vara! Själv brottas jag ju med mitt webbtroll som ännu efter tre och ett halvt år förföljer mig och snackar skit om mig i sociala medier. Det är ganska sjukt.

    Femtusen är mycket pengar, det…

    • Det är väldigt sjukt att förfölja någon. Tiden läker alla sår, men tydligen inte hos alla! I en krets kallas jag för ”den där”, inte så positivt!

      Ja, femtusen är mycket pengar, och med bara en månads framförhållning……puh!!!

Kommentera

