Sensommar hela veckan

CIMG0099 Det är stockrosornas tid nu. Jag har frågat min granne ute på kollo om jag kan ta lite frön från hennes stockrosor. Det är så vacker färg på dem.

Temperaturen kryper så sakteliga neråt. Nu börjar meteorologerna prata om nattfrost, brrr!! Jag har fortfarande fönstren öppna i vädringsläge på nätterna (utom på grannens röksida). Min väckarklocka är satt att ringa klockan sju varje morgon, vardag som helgdag. När jag vaknar före sju, vilket är de allra flesta dagar, stänger jag av klockan för att slippa höra den. I morse glömde jag det, så den ringde och ringde och förhoppningsvis väckte jag min rökande granne. Själv satt jag bänkad framför morgonens nyheter med kaffe och macka tillsammans med katten.

Jag har varit ute i höstluften. Den är hög och klar, en frisk morgon.

För ganska precis ett år sedan bevittnade jag tillsammans med en annan person när en tredje person skrev sin namnteckning på sitt testamente. H*n som skrev sin namnteckning som jag bevittnade har avlidit. Nu har någon eller några av anförvanterna vänt sig till en advokat. Denne advokat ringde till mig när jag var i Stockholm. Då tog jag inte emot samtalet av det enkla skälet att jag inte hörde när det ringde. Igår ringde advokaten på nytt och ville ställa frågor kring bevittningen. För min del känns det fruktansvärt förnedrande att bli ifrågasatt, oavsett vad som ifrågasätts, att någon eller några ifrågasätter någonting i samband med bevittningen. Jag inledde aldrig något samtal med advokaten utan sa att jag hade inget att säga. Då hotade h*n med att jag skulle stämmas inför rätten och få vittna under ed. Det är helt ok för mig eftersom det absolut inte finns något att ifrågasätta. Allt gick så korrekt till som det kunde. Den gamla vanliga visan, när det finns pengar med i bilden blir alla som tokiga.

Idag ska jag luncha med en god vän sedan trettio år tillbaka. Det ser jag fram emot. Hon är den mest positiva människa jag känner. Jag blir alltid glad när jag träffar henne. Sen ska jag hinna det jag inte orkade med igår.

2 thoughts on “Sensommar hela veckan

  1. Här tycks värmen ha kommit igen! Det har varit en solig och varm dag. Men visst är nätterna kyliga här också… Även jag sover med öppet vädringsfönster. Tyvärr går det folk utanför och röker, ibland STÅR de utanför och röker. Jag hoppas denna olat snart blir olaglig, jag är så förbannad på rök!
    Ja du, pengar gör folk galna! Jag hade ett X som inte hade irisar och pupiller i ögonen utan dollartecken. Tack och lov är jag fri från eländet sen länge!

  2. Rökning är ett otyg. Det har vi konstaterat många gånger. För mig är det obegripligt att dra i sig gift som bara skadar kroppen, och dessutom betala för det!
    Pengar, pengar är bra att ha, men att vilja ha andras pengar är inte ok. Jag vet fler som har dollartecken i ögonen. Du skulle se ett kontoutdrag jag fått se…………..där har många pengar försvunnit.

Kommentera

