Kvällsrapport

Nu är jag hemma igen efter en vecka i den stora staden där mitt lilla barnbarn bor. Jag har varit farmor på heltid på dagarna och sovit som klubbad säl från tidig kväll till tidig morgon. Vid arbetsveckans slut fortsatte samvaron med födelsedagskalas igår och dop idag.

Jag är full av intryck och är mycket förundrad över hur mycket en ettåring förstår. Han visar vad han vill och det går att förstå precis vad han menar utan att han ännu kan ge uttryck för detta med ord. Jag har haft en helt otroligt rik vecka, vilken gåva att få vara med denne lille pojke och följa hans utveckling, faktiskt från dag till dag.

Katten pockar på uppmärksamhet, posten ska åtminstone bläddras igenom, sängen bäddas och så är det vardag igen när jag vaknar med allt vad det innebär.

Kommentera

