Kylan kommer

3-4 år
Nu är det inget negativt att kylan kommer utan ett torrt konstaterande att så är det. Dagarna blir kortare och mörkret kommer tidigare. Luften är hög och klar. Det är friskt ute tidigt på morgonen. Själv ska jag kolla cykellyset eftersom det ibland är mörkt när jag cyklar hem.
6-9 m
Det kan då passa bra med ett par sockar eller vantar för de små, en mellanmodell i tunt ullgarn. Dessa par är för nyfödd, 6-9 månader och 3-4 år. De finns i butiken.
nyfödd
Igår var en fikadag, först en fika med te och macka ihop med sonen och lite senare en fika med en väninna. Då blev det kaffe och en citroncheesecake, jättesmaskig. Vi satt utomhus i en skyddad hörna i en trädgård. Vi satt i flera timmar och ventilerade livet. Det finns nytt och gammalt att vrida och vända på. Det är skönt att kunna prata om allt, att vi båda kan lyssna och förstå.

Som gammal protokollförare har jag svårt att låta bli att peta i andras protokoll, men jag försöker hejda mig. Igår kväll kom ett protokoll för genomläsning där ordet goodwill fanns med. Det var så uppenbart att den som skrivet det inte vet vad goodwill är. Jag upptäcker mer och mer vilken nytta jag har av mitt brokiga arbetsliv, så mycket erfarenhet jag har och så brett jag åtminstone är generalist. Sen finns det andra som har spetsen men jag vet i alla fall vad det handlar om.

Idag kan bli en märklig dag. Jag är flexibel och beredd på alla varianter.

2 thoughts on “Kylan kommer

  1. Jag fick ju infoblad från min BRF häromdagen. Och jag får riktigt tvinga mig till att sitta tyst och stilla när jag läser alla stavfel. Vidare gick jag in på webbplatsen för att söka vidare info i en fråga. Där var det ÄNNU värre…

    Hösten är min favoritårstid! I helgen hoppas jag att vi tar oss ut på svampletning. Det hänger lite på hur min häl är, bland annat.

    • Trist, verkligen, när det skickas ut blad till medlemmar med dåligt språk och mer än ett enstaka stavfel!! Jag hade nog inte kunnat vara tyst…………Vi medlemmar väljer våra styrelser och borde ställa krav på att det mest basala är korrekt. Det är det här med anseende som är så viktigt.

      Hösten är också min bästa årstid. Jag hoppas verkligen att ni kommer ut i skogen och hittar mycket svamp i helgen. Det är bra även för humöret, men det vet du redan.

Kommentera

