Väldigt nöjd!

knivlåda

Här är mina nya knivar! Ser väldigt bra ut, om jag bortser från färgen, men hellre en bra och vass kniv än en snygg färg på en ovass kniv.

knivar

Igår eftermiddag ringde en trevlig kille och frågar om jag var hemma för han ska leverera ett paket till mig. Nu satte hjärnkontoret igång, vad kunde det vara? Jag visste inte att jag beställt något, och presenter väntar jag inga. Kanske kunde det vara några foton från min syster. När vi ”delade” upp mammas saker på hemmet la vi alla foton i en stor IKEA-kasse för senare genomgång och delning. Det fanns bland annat ett foto på en dam som min syster höll fram och frågade: Vem är det?

Det var bara jag som visste. Det är ett foto på vår farmor som jag gärna ville ha, så kanske tänkte jag att det kunde vara det. Eftersom ingen annan kände igen vår farmor trodde jag kanske att de kunde avvara just det fotot.

Åter till knivarna. Jag kom så småningom om på att jag faktiskt beställt knivar och att de skulle komma i månadsskiftet juli-augusti. För knivarna på bilderna, levererade i kartong och hem till dörren har jag betalat 299 kronor. Det ser jag som ett bra köp.

En hallonpaj puttrar i ugnen, med knäckigt täcke. Till det blir det fluffig vaniljvisp. Tack Anette för receptet! Hallonen plockade jag på kollo igår, då jag även tömde regnmätaren, 33 mm på två dagar. Det behövdes.

Idag är det sol igen, men det känns på morgonluften att vi vänt blad till augusti. Luften är frisk och klar.

10 thoughts on “Väldigt nöjd!

      • Så det var Lets deal knivarna, tyckte väl att jag kände igen dom!! Så man fick alla i samma färg då!! 🙂
        Va bra att gillade ” pajskalet ”!! Fast det är nog svårt att inte göra, eller hur?! ;-))

      • Det framgår när du beställer, om alla knivarna har samma färg. Jag har sett att det finns med olika färg (fanns inte när jag beställde).
        Du har så rätt, svårt att inte gilla det pajskalet!! Det kommer bli det skalet i fortsättningen, lätt som en plätt att göra dessutom. Suveränt!

Kommentera

