En måndag mitt i sommaren

DSCF1478Kahlúa

Ny produkt är en tub 51 cm x 24 cm, svart botten med text i rött och gult. Man måste inte gilla Kahlúa för att gilla tuben. Den är väldigt användbar, som hårsnodd, pannband, armledsband (flera varv), scarf m.m.. På påsen som den ligger i finns fler användningsområden i teckningar. Priset – 5 kronor. Jag kan skicka som brev för lägsta portokostnad.

Inte ett ord om vädret idag.

Rötmånaden börjar nu i slutet av fruntimmersveckan. Var extra noga med hygienen, diska och tvätta oftare än vanligt.

Vanliga hushållsbestyr och vanligt pappersarbete på förmiddagen, en helt vanlig dag helt enkelt.

Grannarna ska även i år bila ner till Kroatien, men först om fyra veckor. Det är den perfekta tiden att resa dit, och det vet de så klart eftersom de levt där nere fram till kriget. Grannarna har båda sina mammor kvar där nere. I övrigt vet jag att grannfrun sa redan förra året, att hon bor och lever här och ville egentligen inte åka ner, för hon tyckte att hon hade inget kvar där nere, förutom sin mamma.

Vi har mycket att vara glada och tacksamma över, inga krig har vi upplevt, även om människor krigar mot varandra även här, men då är det personligt.

2 thoughts on “En måndag mitt i sommaren

    • Tack, hoppas din måndag också varit bra.
      Jag har tagit hand om en väldig massa bär, jordgubbar, vinbär och hallon. Gott och mumsigt!
      Nu ska jag ta hand om min förkylning, ska leta fram en flaska konjak som jag ska lukta på (och smaka lite på)!

Kommentera

