Tomt, tyst och trist

Nu har den siste övernattaren åkt ut på en veckas road trip , kanske inte riktigt i bemärkelsen road trip men något liknande. Resan är kombinerad semester/jobbresa och avslutas med ett bröllop i Halmstad. En god vän till honom som ska gifta sig. Festen hålls i Steninge för ungefär 100 gäster.

Helgen har varit fantastiskt givande på alla sätt, kreativiteten flödade från alla håll och gemensamt kom vi fram till flera intressanta spår. Vi hade till och med styrelsemöte i ett av bolagen igår. Under helgen har vi ätit gott och nyttigt, skrattat och pratat, ungdomarna har varit på bio och fikat med kompisar medan jag har hämtat lite ny kraft. fågelunge

Helgen har gett mig insikten att det är än viktigare att vara rädd om de nära jag har och de vänner jag har. De växer inte på träd, och de behöver näring. Vi måste alla vårda och vara rädda om våra relationer, de relationer som vi vill ha kvar. Sen finns det relationer som bara suger, och då anstränger jag mig inte.

Så, just nu känns det tomt, tyst och trist. Jag har mycket att göra, det är bara att beta av uppgift efter uppgift. En liten fågelunge vet inte riktigt om den kan flyga.

Men på allvar, var är den riktiga sommaren? Vem vill bada i vatten som bara orkar upp till 15 eller 16 grader? Kanske är det bättre på Mallorca, i alla fall vädermässigt.

Full fart framåt!

 

2 thoughts on “Tomt, tyst och trist

    • Jag är ännu gladare och mycket tacksam för mina nära och kära och för mina fina vänner. Utan dem alla vore livet väldigt lite värt. Ensam är inte ett dugg stark.

Kommentera

