Ett halvt år

Efter helgen har vi avverkat första halvan av detta året. Det är kanske dags för lite reflektion och eftertanke, vad har varit bra och vad har varit dåligt. pelargon

Idag blev det rivstart tidigt, tidigt efter en kväll som slutade sent. Det var ett möte som drog ut på tiden och kaffedrickande som gjorde att jag var alltför uppe i varv när jag kröp ner i sängen. Under natten var jag uppe och drog på täcket, klockan fyra var det någon som nös flera gånger utanför!!  Hej och hå, idag tvättar jag i tvättstugan, mattor och täcken. Det är bara tunga och otympliga saker som jag tvättar i tvättstugan. Nu tumlar det torrt medan jag gör något annat.

Igår kväll kom en tjej förbi som brukar gå på gymmet och frågade om jag gick nu på sommaren. Både hon och jag kunde konstatera att vi varit dåliga på det, men att vi tar ny fart i augusti. Jag ska ändå dit idag och förnya mitt årskort. Det är inte för att jag behöver pressen på mig utan för att det är bekvämt att ha ett helt år betalat och klart. Som ni vet går jag väldigt gärna till gymmet. CIMG0442

Efter gårdagens skyfall fick jag höra att det varit översvämning i flera källare här i området, bland annat i mitt hus och min källaringång. I morse var jag där och tittade, och jodå, det hade kommit in vatten i mitt förråd. Vad jag kunde se var det innehållet i en kartong (papper och pärmar) som var fuktigt. Kartongen bredvid, där var det bara kartongen som var fuktig. Det kan vara något som blivit lite förstört men det får jag ta. Jag har alltför mycket i förrådet för att ta ut allt och kolla.

CIMG0366

 

 

4 thoughts on “Ett halvt år

  1. Jobbigt med översvämning i källaren!!! Mina föräldrar hade det i huset flera gånger och det var mycket jobb. Hoppas det bara är lite för din del!

    • Översvämningar är aldrig kul. Naturen rår vi inte på. Ibland i kombination med kommunens rör som inte klarar ett skyfall. Det händer ju då och då att regnet fullkomligt vräker ner. Det är nog inte så farligt för min del.
      Jag önskar dig en bra tid hos din mamma. Är lite osäker på vem som pysslar om vem, men rent spontant borde det vara du som blir extra ompysslad.

  2. Nja, det är nog jag som pysslar om, men då slipper jag också tänka på annat. Och jag fick ju vila över midsommar och fram till nu.

    • Miljöombyte kan vara en vila i sig. Som du säger är det bra att ha något att göra så andra tankar håller sig borta. Hoppas du får det vilsamt under vistelsen hos din mamma.

Kommentera

