Ombyte förnöjer

Jösses vad det har regnat, hela natten och hela förmiddagen. Jag skulle över sundet för att komma till min frisör och körde i ösregn, så jag knappt kunde se. Då kör jag som en gubbe i hatt, det vill säga väldigt sakta och försiktigt. Vattenplaning vill jag inte råka ut för. Regn har respekt med sig när det kommer som skyfall. Jag parkerade cirka 30 meter från salongen och hann, trots stort paraply, bli plaskvåt om anklarna och i skorna. Medan jag satt hos frissan och blev ompysslad avtog regnet. När jag stod i kassan och betalade fullkomligt öste det ner. Det var bara att greppa paraplyet och gå. Framme vid bilen var jag helt blöt upp till knäna. På vägen hem hörde jag på radion att det var kaos inne i stan, 30 centimeter vatten som inte klarade av att rinna undan. CIMG0101

Regnet behövdes och nu är det förmodligen över för denna gången. Det är uppehåll och helt stilla. Är det åskan som saknas? Är det därför som jag har en molande huvudvärk idag? Frissan sa förresten att jag var solbränd uppe på skulten. Ungefär som gubbar med flint kan bli. Nu är jag tack och lov inte flintskallig men har en virvel som gör att solen kommer åt att bränna. Kanske jag skulle ta på min tjusiga stråhatt med blomranka runt kullen som jag släpade hem från Mallorca 1975. Igår åkte ett stort gäng till just Mallorca. Hoppas de har trevligt och skänker sin givare en tanke (det är inte jag om nu någon trodde det). bad i röda havet (1) Badarna skulle kunna vara på Mallorca.

På förmiddagen har jag bokfört, och konstaterar att jag finner ett nöje i det. Det är kul. Jag är, precis som Stellan, väldigt lättroad. Stellan skrattar så väldigt gott åt ljud som han tycker är kul, nu senast var det nysningar. Stellan är nu en ung man på tio månader som börjat resa sig, öppnar skåp och plockar ut det som finns i dem. Senaste bilden står han och håller i grytskåpets handtag. Grytorna finns på golvet runt omkring honom. Det dröjer inte så länge förrän han på nytt kommer till Öland/Kalmar. skornaStellan har de skor som hans pappa hade som första skor. Sen har Stellan förmånen att få skor från kusiner på Öland. Oftast är de inte använda särskilt lång tid eftersom de små krabaterna växer fort.

 

Kommentera

