Inte glad hela dagen

Idag blev det en runda över till andra sidan sundet. Jag har besökt dem som inte längre finns ibland oss, men som ändå fått nya fräscha blommor. Det tog hela förmiddagen eftersom det är tre olika kyrkogårdar som besöks, och det är alltid lite att pyssla med vid gravarna.

Förmiddagskaffet dracks Kerstin som driver Nyqvists café. Hon har alltid väldigt gott kaffe. Idag fanns det alldeles nybakade kanelknutar, så det valde jag till kaffet. Det finns olika sorters koppar att dricka ur. Jag brukar alltid välja Malin Adners kopp, en tunn kopp med ett fantastiskt grepp för tummen, liksom en liten urgröpning i kanten som toppen av tummen passar perfekt i. Titta in på www.adnerform.se för att se hennes alster. 11[1]

Åter på rätt sida sundet hade jag ett ärende till fotobutiken. Jag har beställt en antal förstoringar på Stellan, i olika åldrar. Någon som är förvånad? Nä, trodde inte det.

Lunchen åt jag på ett ställe där det bjöds på jordgubbstårta till kaffet, i stället för den vanliga finska pinnen eller havreflarnet. Det var dessutom en väldigt god tårta. Trevlig initiativ från restaurangens sida.

Sen blev eftermiddagen lite si så där. Det hände något väldigt negativt, som jag aldrig i världen kunde trott skulle bli en så stor nyhet av. En höna av en fjäder är inget alls i jämförelse. Nu vet jag att alla är vi olika och funderar på olika saker, mycket beroende på vad vi har med oss i bagaget. Det känns lite avslaget för tillfället, men inget mot den som just blivit varslad. Det måste vara en fruktansvärd händelse, och till midsommar. Jättetråkigt! Det gör mig så ont, för jag vill verkligen att h*n ska ha ett jobb, och h*n vill jobba. Förmodligen har det med tider att göra, annars sa alltid lagmannen jag hade på dåvarande länsrätten att vi aldrig fick skicka ut ett negativt beslut före en storhelg. Midsommar måste väl ändå räknas till storhelgerna. Fy för tråkiga och ekonomiskt negativa besked precis före helgen!

Nu väntar jag på en kund som har beställt en present till ett brudpar. CIMG0244”Promise” , hold dear the promise of love, till ett brudpar.

 

Kommentera

