Vedermödor

inte mkt kvarplats f nytt förrådSå där, nu är det gamla förrådet rivet! Ett nytt, liknande grannens, som skymtar på bilden, ska det bli. Det gamla var litet, dåligt, lågt men hölls ihop genom lappning och lagning med hur mycket skruv och spik som helst. Under dagen igår kom det regnskurar som gjorde att det med automatik blev några fikapauser. Det gäller att fylla på depåerna vid fysisk ansträngning.

Det blev en del gjort inomhus också. Jag började spackla i köket och i garderoben (numera toan). Det krävs en åtgärd på utsidan av huset för att det ska vara drägligt utomhus på den sidan huset. Röret ska vinklas och ha riktning upp mot himlen, så bara fåglarna känner lukten.

skräp2skräp3Delar av den vita syrenen är satt på annat ställe, och de äldsta delarna får åka vidare till återvinningen. Det kom ett förfärligt slagregn som gjorde att den fina spirean la sig ut åt alla håll. Den blev flera meter i omkrets.

Idag har det varit alldeles underbart väder när jag äntligen hade vaknat till. Jag var trött, vansinnigt trött i morse, men hade som mål att gå till gymmet varför jag klädde mig för detta. Till slut gav jag upp och drog en runda med dammsugaren i stället, katt hår finns det överallt.

Så småningom kom jag till kollo, och började med att fixa kanten på grusgången ut till allmänningen. Längs med hela tomten klippte jag och ryckte, så nu är kanten fin.

Det blir alltid lite fix och puts runt om mellan fikapauserna, och pratstunder med grannarna. Nu har jag ett kilo kyckling som ska stekas, två pajer som ska fixas och lite annat trix. Jag känner att jag ligger efter i schemat, och hinner därför inte skriva om något väsentligt, som det här med mänskliga relationer och hur svårt och jobbigt det kan vara.

slagregnEfter slagregnet.

Kommentera

