Populär kollo

Många vill komma och titta på min kollo. Det är så kul, imorgon kommer sonen. Han gillar att gunga i hammocken, även om han är förvarnad om att det är blåbyxor som gäller. Han tolkade det som blå byxor jämfört med vita byxor. En väninna ringde och ville komma om drygt en vecka. Det går så bra. Hon är så välkommen, och kommer då på cykel.

vita syrener (1)Här har vi de vita syrenerna, inte från Amsterdam, men väl från Parkvägen i Kalmar. Skott tas och planteras utmed stängselstaketet mot vägen, där en del rosor gett upp eller håller på att ge upp. Det finns plats för syrener också. Med tiden kommer syrenerna att ta över men då finns det rosor på annat ställe. Dessa syrener ska bort för där kommer ett större förråd att byggas. Befintligt förråd är både dåligt och litet, för litet för att både trädgårdsmöbler och maskiner ska få plats.

Apropå ingenting så träffade jag en utställare igår som jag stod bredvid i november. När hon kom och hälsade så inledde hon med:” Jag har sorg, min bror dog på ett flygplan mellan någonstans (hon sa vad stället hette, i Asien, men jag blev så perplex att jag genast blev blockerad) och Istanbul, troligen hjärtat”.

Då tänkte jag, vilken tur att inte jag satt bredvid honom när det hände! Förfärlig chock givetvis för de närmaste som ännu inte tagit in vad som hänt.

Den otacksamma katten levde rövare med sin kaninsvans i natt. Jäkla katt! I natt ska jag gömma svansen.

vinbärVinbär på gång. Det finns många buskar där det syns klasar med bär, men ännu ingen färg på bären. Spännande, spännande, att se vilken/vilka färger det blir på bären. Även hallonen visar att här kommer det bär! I eftermiddag var jag i trädgårdsbutiken och kompletterade med lite sommarblommor och kunde inte låta bli en fantastiskt fin basilika i kruka. Mmm, så gott den doftar! Hoppas den gillar min kollo. Naglarna är på nytt kantade med jord, ogräs bort, den ena korgen efter den andra, och ändå finns det mer, och kommer nytt hela tiden.

Vi är nu delägare i ett handelsbolag vars verksamhet är medieproduktion, främst med inriktning på filmproduktion, eventproduktion och skribenttjänster och därmed förenlig verksamhet. Kul och peppande.

Vilken härlig kväll! Fredag, men det har ingen betydelse. Numera är jag så gammal att jag stiger upp lika tidigt eller sent, beroende på vem jag frågar, aldrig senare än sju på morgonen, och oavsett om den är vardag eller helgdag. Dagen blir så mycket längre då, och jag hinner det jag vill. Idag har jag till exempel hämtat beställda böcker på bibilioteket, en historisk roman av Magnus Alkarp. Jag tycker om historiska romaner, och har läst många av Elisabet Nemert, till exempel ”Den vita liljan”, ”Vindarnas ö”, ”Rovfåglarnas tid” och många av Tracy Chavalier.

Underbar kväll till alla snälla!

Kommentera

