Kolloväder igen

Underbart, idag blev det kollo för hela slanten. Jag har rensat ogräs utan handskar, så händerna behöver en mjukgörande behandling. Tills vidare är det nagelborste som gäller. Som det ser ut har jag en sommar framför mig då jag står på huvudet i rabatterna eller ligger på knä och rensar, rensar, rensar. Ogräset har en tendens att växa med kraft. Mossan har också fått sig en omgång, och på det gräsklippning. Det blev så fint. Jag är så glad och tacksam för alla fina växter som förre ägaren planterat, många av mina favoritblommor som jag saknade förra sommaren, aklejor och luktärter till exempel. Gammaldags irisar är i knopp, alla liljekonvaljer som doftar så gott och många andra fina blommor. Lägg därtill alla bär och grönsaker.

DSCF1345snygg väggTeglet är från en vägg på Rasta i Kalmar där bussen till Helsingfors utgick ifrån. Jag tyckte det var ett kul sätt att göra en avskärmning utan en täckande vägg. Till höger står jag bakom en spireabuske som växer och växer, och jag är ändå 172 cm över havet.

2 thoughts on “Kolloväder igen

Kommentera

