När det inte blir som det var tänkt

Tyvärr händer det att planer måste ändras, oförutsägbara händelser inträffar som gör att det inte blir som det var tänkt. Denna helgen var det planerat att jag skulle vara på ett visst ställe för att delta i ett arrangemang. Av olika anledningar som jag inte råder över blev det inte så. Därför är jag inte där, utan här. Det kan också vara små saker som inte heller blir som det var tänkt. Mitt inlägg igår till exempel blev lite konstigt. Jag utgick från ett gammalt utkast utan att läsa det klart, varför det fanns en del kryptiska texter, som inte avsåg mig. Det stod bland annat ”nybadad och skön”, och det handlade givetvis inte om mig utan om lille Stellan. 4 mDet var den här bilden som avsågs. Då var Stellan fyra månader. Nu är han drygt åtta månader.

Nu har jag börjat på en blåbärsmössa till en ettåring. Igår fick jag underbar liten video på Stellan där han gungar. Förmodligen killar det i den lilla magen för han skrattar så gott med kepsen på sniskan. Snart måste jag få träffa honom. Jag längtar.

Våren hoppade vi över och gick direkt på sommaren. Hade jag fått bestämma hade vintern varit betydligt kortare så vi fått lite vår. En vår som kan vara så fantastisk, första doften av jord, helt underbart!

Igår var det mycket trädgårdsarbete ute på kollo. Alla maskiner provades, mossrivaren, gräsklipparna, både den elektriska och handjagaren. Ogräset i grusgången gav jag mig i kast med, ner på marken och med handkraft drog jag upp varenda ogräs, slängde i korgen som jag tömde i sopsäcken. En liten kaffepaus hann jag med, eller rättare sagt, jag ville inte sitta längre. Det är så otroligt kul att var där ute. Jag inser hur mycket jag saknat trädgård, att var i, att koppla av i och att jobba i. Det är en fröjd att cykla dit och känna lugnet.

CIMG0488Stellans vimsiga farmor är här på orientafton med konstig mat som inte gick att äta, personal som var klädda i särk och mössa, tjurig magdansös som inte fick fart på publiken och en finne som fyllde år. Det var en minnesvärd kväll. Även tabbar kan vara minnesvärda. Det är lätt att skratta åt dem senare. Spilld mjölk är inte mycket att fundera på, är den spilld så är den. Ha nu en riktig härlig dag!

2 thoughts on “När det inte blir som det var tänkt

  1. Ja det var en del konstigheter i ditt inlägg igår, jag trodde att det var min dator som krånglade.
    Han är bara för söt, Stellan! 😛

    • Är det något som är konstigt så är det min mänskliga hand i nio fall av tio som är orsaken, tyvärr.
      Stellan är en härlig liten krabat på alla vis, som bor alldeles för långt från sin farmor.

Kommentera

