30 april

30 dagar har november, april, juni och september och så vidare, alltså är det sista dagen i april. I morgon visar almanackan 1 maj. Då ska det vara varmt. Idag har det blåst riktigt rejält. Igår när jag cyklade till vattengympan hade det inte gjort något om jag haft vantar. Nu måste värmen komma.

Idag har jag huvudvärk, en av mina numera sällsynta dagar med huvudvärk. Mer än halva dagen hade gått innan jag kom på att jag kunde ta en tablett. Det gjorde jag, satte mig för att lyssna på radion, och somnade. Nu känns det bättre.

Dagens glad nyhet är en artikel i sportbladet som tillhör Aftonbladet. Sonen är med i projektet. Han är lika förtjust i projekt som jag är. Jag blir glad av att jobba med projekt. Det är inspirerande, stimulerande, vansinnigt roligt, engagerande och greppbart. Bengan boys

Dagens ”tråkis” är min missfärgade tvätt, slängde i mina nya handdukar från Egypten. Jag har alltid trott att den egyptiska bomullen är så bra. Dessa handdukar, som var det enda jag köpte i Egypten förutom magneten, var ett bottennapp. Jag blev helt enkelt grundlurad, vilket inte stärker arabernas position i mina ögon. Handdukarna ser väldigt fina ut men trådar sig och släpper färg. Nu är en del av mina kläder, som bara jag ser, men ändå, i en trist färg – blanda beige, orange och rosa till en svag färg, så har du färgen som det blev. Inte trodde jag att nya frottéhanddukar måste tvättas separat.

En födelsedagshälsning har kommit fram i Ludvika idag. Grattis Marianne!

Ha en härlig kväll vid brasan, eller var du befinner dig!

 

 

Kommentera

