Ajöss med alla vintersaker

Nu åker vinterkängor, överdragsbyxor, tjocka jackan, vantar, handskar och halsdukar till förvaring, de flesta via tvättkorgen. Kängorna fick sig en omgång impregnering efter borstning och de långskaftade kängorna fick stadga i benen. Jag är väldigt glad att jag har två ben. Igår kväll hamnade jag framför ”Mot alla odds”, och där har inte alla två ben. Jag förundras alltid över människor som utsätter sig för strapatser, långt utöver det normala. Vad driver dem? Någon sa att det hade stärkt både hans självkänsla och hans självförtroende. Det tror jag. Vilken lycka efter utfört uppdrag, att ha fixat den extremt tuffa uppgiften. Jag är full av beundran.

Trots att det ännu inte varit Valborg väljer jag alltså att sopa undan vintern från min hall. Då har jag ändå i minnet att en valborgsmässoafton kan innehålla vilket väder som helst. Jag vet jag har stått i snöblask i läderstövlar och moccapäls, likaväl som jag varit ute i kortärmad blus och tunna sommarbyxor.  Vi får se vilket väder och vilken temperatur vi får i år.

CIMG0412CIMG0319De flesta med trädgård och som inte är allergiska har säkert hängt tvätt ute. Den här tvätten hänger permanent. Det är en installation och ska få patienter att känna lite nostalgi. Tvätten hänger i sjukhusets park. Kaprifolen växer i en trädgård på Öland.

Jag ska åka över bron i ett annat ärende än att leta vårtecken i trädgårdar. Först ska en kolonistuga få besök. Sen får vi se om jag är spekulant. Lägenheten jag tittade på i förrgår blir det inget med. Den kändes inklämd och har ett fulare badrum än det jag har idag, i övrigt samma standard, så min nuvarande lägenhet vann, trots att jag måste uppfostra min granne mellan varven.

Apropå minne så köper jag en magnet från varje resmål som jag sätter på mitt kylskåp i ordning som resorna varit. När jag blir äldre och kanske inte kommer ihåg allting i rätt ordning så kan jag i alla fall hålla reda på mina resor genom en titt på kylskåpet. Då utgår jag från att ingen skojar med mig och flyttar runt mina magneter, men då får jag väl tro att det var i den ordningen jag gjorde resorna. Det gör inte så mycket.

Rapport från Stockholm säger att där skiner solen. Det gör den här också. Utnyttja dagen till att fånga några D-vitaminer om du har möjlighet.

 

Kommentera

