April, april………….

Nej då, jag tänker inte luras. Det får andra stå för. En sjal färdig och en ny påbörjad. Den färdiga sjalen är stickad i ett bomullsgarn men lite boucléknottrigt. Sjalen i grått stickar jag i ett tunt garn. Den blir lätt, mjuk och varm.

sommarsjalgrå sjalIdag vågade jag mig på ett lätt pass på gymmet. Jag var ensam dam bland alla påsktupparna i varierande åldrar. Det känns skönt nu, när jag har pustat ut och duschat.

Dagen fortsätter med lite allmänt pyssel. En hel del grejer ska bort till förrådet. Det får jag hjälp med. Som tack för hjälpen får jag göra lite mat, jag ska ju ändå laga till mig. Oftast lagar jag mycket mat och äter sedan i flera dagar, tills det tar slut.

Jag har haft ett långt telefonsamtal med en entreprenör. Vi pratade om olika projekt och hur vi gör när vi är flera i samma projekt, vad som blir enklast. Ett nytt bolag, kanske handelsbolag, föreslår jag som bästa lösning. Det är klurigt att fylla i deklarationsblanketten men i övrigt är det ett bra sätt för flera delägare att fördela överskott efter insats.

Inatt har det varit kallt, kallt igen. På vägen till gymmet såg jag faktiskt krokusar som kommit en bit på väg, gula blir de.

Jag har fått många reaktioner på mitt inlägg om min bror, inte bara kommentarer. Ja, jag saknar min bror väldigt mycket. Han hade kunnat få ett bra liv, om han bara orkat lite till, om han hade vågat be om hjälp, om vi sett att han behövde hjälp.

Kommentera

