Olika sorters löv

Idag finns det inte ett enda löv ute. Jag funderade nästan på om jag var vaken när jag tittade ut genom den blå ”tyllen”, snö, inte bara någon enstaka flinga utan 6-7 centimeter, och mer kommer det hela tiden. Vissa gångar är skottade, och är då väldigt hala, medan andra gångar inte är skottade och lättade att gå i även om skorna försvinner i snön. Precis när jag var klar på gymmet och var på väg ut fick jag ett telefonsamtal från en mycket irriterande, bjäbbig och otrevlig människa. Hon är människa men knappast någon person, i alla fall ingen person som jag vill ha något med att göra, och människa till skillnad från djur. Jag blev som hon, otrevlig, istället för att diskutera saken. Saken har inte med med mig att göra egentligen. Jag är bara med på ett hörn, och vill inte vara det, så jag får se vad jag kan göra åt det hela.

LövenHär är en bild på ”Löven”. Killen till vänster heter Lövgren och tillhörde samma idrottsklubb som min son, killen till höger. Sonen gick då på idrottsgymnasium, så det skiljer en del i ålder mellan dem. Min son har samma spelstil som Lövgren hade, och fick under skoltiden smeknamnet ”Lill-Lövet”. Igår träffades de båda i ett affärssammanhang, som förhoppningsvis leder till en fortsättning.

Jag har två krukor med ris. Det ena har fått fjädrar medan det andra är snyggt i sin kruka ändå. Nu väntar jag på att det ska spricka ut små löv på grenarna. I lille Stellan mun spricker det också, små, små tänder vill komma fram. rosa risblått ris

Det blir pappersarbete hela dagen eftersom jag inte vill gå ut igen. I eftermiddag ska jag tvätta i tvättstugan, där jag bara är när jag ska tvätta stora saker. Idag blir det soffklädseln, soffkuddarna och filten som brukar ligga i soffan. Sen är det fräscht och utan katthår, åtminstone en stund.

En kopp kaffe, sen har jag skakat av mig telefonsamtalet, och är snart glad igen.

2 thoughts on “Olika sorters löv

  1. Visst är det trist. Funderade i förrgår när jag cyklade till jobbet om jag skulle våga ta av vinterdäcken. Vilken tur att jag inte hunnit med det. Gick faktiskt över förväntan att cykla i morse men nu undrar jag hur det ska gå på hemväg. Ställa cykeln o ta buss eller chansa o kanske få gå med cykeln.Nå ja 1timme innan beslut måste tas. Annars missar jag min fina taxibuss. 🙂 Närtrafikbussen som oftast är helt tom, jag kommer ända hem till ytterdörren

    • Fantastiskt med närtrafikbuss, men trist att den kör i stort sett tom. Det kan inte gå i längden. Kanske är Klt dåliga på att informera om den bussen. Så klokt att du låtit vinterdäcken vara kvar på cykeln. De behövs nog ännu en tid. Min cykel står i källaren och kommer inte fram förrän all snö är borta, och då det är halkfritt på vägarna. Precis hela dagen har det singlat ner flingor.

Kommentera

