Påsken kommer

ljusstake kycklingljusstake påsktantpåskkoppI slutet av mars är det påsk. Butikerna i stan skyltar för fullt om detta. Då vill inte jag vara sämre. Här är ett axplock av påsksaker som finns i min butik. Två ljusstakar och en kopp i keramik från Harvesttime.

Hoppas du hunnit vara ute idag. Här i Kalmar skiner solen från en klarblå himmel och det är nästan ingen vind. Jag har haft en fantastiskt härlig promenad till och från stan.

En kompis har fyllt år. Äntligen skulle det bli av att ses över en lunch. Vi gick till stället som brukar ha mycket god mat och där det är lugnt så det går att prata utan att skrika.  Alltid finns det en liten nybakad mjuk kaka till kaffet, till skillnad från andra ställens gille-kakor till kaffet. Idag var kocken sjuk så någon annan fick laga maten, vilken var trist för oss. B beställde hamburgertallrik. Den första hamburgaren var i stort sett rå. Den andra hamburgaren var inte bättre. Då ändrade B sig och valde vegetariskt. Det var i alla fall varm mat. Då hade jag för länge sedan ätit upp min mat. Som kompensation slapp vi betala! Jag hade hellre sett att maten varit bra. På ett lunchställe utgår jag från att det finns en kock som kan laga mat. Tyvärr, nu dröjer det innan jag går till detta stället igen. Vad gör du när maten på lunchstället inte motsvarar förväntningarna?

 

Kommentera

