Vilken härlig dag!

Det låter som, och är, en schlagertitel från längesen. Jag är totalt omusikalisk och kan inga schlagers, sjunger aldrig, inte ens i duschen, men kan en massa gamla schlagertitlar. Däremot kan jag inte en enda titel på någon nyare låt.

Dagen började när klockan ringde. Frukost till katten och mig. På nyheterna konstaterar jag att valet i Italien fortfarande dominerar flödet. Läser några kapitel i Susanna Alakoskis bok ”Oktober i FattigSverige”, skriven i dagboksform. Boken är ny och skrevs efter debatten om barnfattigdom. Som vanligt får vi inblickar i hennes liv och främst hennes barndom. Jag har inte kommit så långt men den är intressant, och att få se hur andra har det väcker många tankar.

På med motionskläder för ett pass på gymmet. Väl hemma igen blev det några timmars kontorsarbete. Ut i det härliga vädret med ryggsäck på ryggen och raska steg till den stora matbutiken. Handlade så mycket som jag kunde packa ner i ryggsäcken. Det blev ca fem kilo, och det var inga problem att bära hem det. Då var det dags för lunch, efter principen, jag tar vad som finns i kylskåpet och det blev riktigt gott. Sen var det kaffe och stickning framför teven. Nu tittade jag på killarna som åkte skidor, 15 km. Svenske Johan Olsson fick en silverpeng. Efteråt sa han att föret var tungt och att han var alldeles slut när han gick i mål och slängde sig på snön och kommenterade det med: jag brukar inte lägga mig och göra snöänglar! Ännu tröttade var Petter Northug jr som styrde skidorna mot kanten och fullkomligt stöp i backen.

Bokföring och mera pappersarbete. Därtill en spontanfika. Det har varit en dag i full fart men ändå tid för avkoppling. Efter den långa promenaden i det härliga vädret känns det i kinderna, som om jag varit i solen.

Trevlig fortsättning på måndagskvällen!

Kommentera

