Många stora projekt

Träffade en trevlig dam på gymmet imorse. Hon hade köpt årskort, har problem med ryggen och tyckte det var ett enkelt val att gå till gymmet för att stärka muskelkorsetten mage-rygg, för att bli starkare och ha mindre ont. Jag går till gymmet i förebyggande syfte, att slippa få ont. Dessutom blir humöret mycket bättre efter ett gympass, så idag är det fart framåt.

Det blev en jobblunch på stan där idéer bollades flitigt. En stor mässa är på gång, en långhelg i maj. Jag är bara involverad på så vis att jag ska ställa ut, gamla och nya produkter. Vi håller på att ta hem en del produkter som går att stoppa i munnen. Alla äter och alla vill äta gott. Till en del kan vi hjälpa till med det, men det är varken julbröd eller färska jordgubbar vi ska bidra med. Det blir helt andra grejer.

DSCF1011CIMG0400Andra projekt som är påbörjade är en bok, den får vänta om tiden inte räcker till. Ett projekt som kommit längre är en dokumentärfilm som ska vara klar till i januari 2014. Vi har fått tillgång till arkivet på TV4. Ett möte är inbokat med ett förbund. Aftonbladet är med i projektet.

En webbutik med flugor, inte fiskeflugor, utan flugor istället för slips, är snart sjösatt (bow tie stories). Ja, det händer mycket, och stora saker, men det dröjer innan vi ser frukterna av dessa jobb. För att förbereda en del av detta har jag fått hjälp att flytta över en del från mitt vanliga förråd till mitt extra förråd. Min hjälp kom samtidigt som en dam som skulle in i huset och väntade på att bli insläppt. Damen skulle besöka sonen, sa min hjälp (ett antagande). Den som släppte in var grannen ovanpå och damen var inte hans mamma utan hans äldre slitna flickvän. Det är inte bara jag som trott att hon är hans mamma, men en mamma kommer aldrig med en påse från Systembolaget till sitt barn.

Stellan firade sin halvårsdag med att vara med på babyrytmik i kyrkan och fick dagen till ära åka sittvagn. Jag har sett att prinsessan Estelle har ätit tårta idag på sin ettårsdag

Igår tittade jag på Lena Ph från hennes show i Göteborg. Hon är en duktig showartist som gärna bjuder på sig själv. Jag har sett henne live i Jönköping vid ett tillfälle då hon också gjorde en bra show. Däremot skulle jag aldrig köpa hennes musik.

När jag ändå är i krokarna så kan jag ju besöka Maramö, även om jag inte är inbjuden till alliansens möte där på måndag-tisdag. Vad jag förstått så är hela byn engagerad. Annie Lööf har lånat föräldragården för mötet. Pappan har skottat upp  utanför gårdsplanen för alla tillresta journalister. Någon annan i byn har fått uppdraget att laga maten till tillställningen. Man intervjuade en kusin till Annie Lööf. Kusinen sa att Annie i alla fall är hemma på julafton. Den lilla kusinen är kanske fem-sex år.

Kommentera

