Det är en speciell dag

Förutom att det är måndag är det en för mig väldigt speciell dag.

Annars började dagen hos tandläkaren, ett planerat undersökningsbesök som byttes mot en lagning av en tand som i stort sett gått i bitar. Nu är den åtgärdad, och förhoppningsvis håller det ett tag. Det är ofta när jag äter något oväntat hårt, denna gången var det en liten, liten bit av ett kycklingben, som spräckte tanden.

Måndag betyder också vattengympa, idag med lättlunch, varm pressad potatis, kallrökt lax och rårivna morötter, före gympan, eftersom jag annars är vrålhungrig när jag kommer hem. Det funkade. Hann med en del pappersarbete före vattengympan och medan potatisen kokade hann jag gå till macken med ett garnpaket som någon ska hämta ut i en Ica-butik i Skåne. Det är Posten av idag. barnsockar 1-1½

Barnsockar storlek 1-1½ år är klara, även ett par i storlek 2-3 år är också klara men trådarna är inte fästa. Det är en fräsch färg som heter guacamole. Sockarna ligger i webbutiken.

Fortfarande saknar jag inte min papperstidning. Jag vågade aldrig tro att det skulle gå så bra, men det gör det. Nu kollar jag morgonnyheterna på teven tillsammans med kaffe och macka. Sen kompletterar jag med webläsning, och märker att det händer inte mycket lokalt, lite småtjafs här och där.

Påven avgår frivilligt. Det har ingen påve gjort sedan 1400-talet. Benedictus XVI lämnar sitt ämbete den 28 februari 2013 klockan 20.00. Det tycker jag var klokt av den 85-årige påven som inser att han inte orkar längre, att krafterna tryter. Alla kommer väl ihåg den förre påven, som i stort sett slocknade på sin post.

Snart ska jag gå bort till vice värden på hans expeditionstid för att höra om han hittat nyckeln till min lokal jag hyrt. Där ska jag förvara mitt lager så min bostad kan bli just bostad. Det är dags att motionera till årsmötet. Motionerna ska vara inne till den 28 februari. Eventuellt kommer jag att lämna in en motion. Jag vill ha rökfritt. Ska du röka får du gå ut! Jag vägrar vara passiv rökare.

2 thoughts on “Det är en speciell dag

  1. Hej på dig

    Ja idag är en väldigt speciell dag, det är farmordag idag. En liten gosse föddes idag 50 cm lång och 3.625 gram tung. Lycka!!

    Lotta

Kommentera

