Nu är det lördag igen

barnmöblerRubriken är en gammal dansbandslåt med Flamingokvintetten från 70-talets början, en glad och trallvänlig låt, bra städmusik.

För någon vecka sedan när jag skulle kolla på museets utställning om vävsöm passade jag på att titta lite på de andra utställningarna också. Här är jag inne i utställningen om Jenny Nyström, kanske hade hon så här fint dekorerade barnmöbler i sitt hem. Jenny Nyström som de allra flesta förknippar med julkort, målade även nakenporträtt. Ett par av dem finns att se på museet. Det är två stora målningar. Hon var duktig, men jag tycker nog bättre om julmotiven i alla fall.

På förmiddagen när solen var framme tog jag en långpromenad, och kan berätta att solen faktiskt värmde riktigt skönt. Jag gick till ett stort affärscentrum för att inhandla en bläckpatron, försökte hitta rätt patron och för att förvissa mig om att det rätt patron frågade jag i informationsdisken eftersom jag inte hade glasögon med mig och all viktig text på alla förpackningar är skriven med minsta tänkbara text. Jodå, det var rätt patron. Nu är den bytt mot den tomma patronen. Jag har ett bra tag skrivit från färgpatronen vilket är väldigt onödigt. grön kofta

Som belöning för den långa promenaden köpte jag en räkmacka. Katten fick två räkor. Det verkade hon nöjd med.

Ytterligare en nöjd garnköpare har hört av sig och tackat för snabb leverans. Mitt fokus ligger på kunden, en nöjd kund ger oftast ytterligare kunder.

Koftan är klar och knapparna isydda. Den är varm och passar bra. Knapparna är jag väldigt nöjd med. De är lite stora men med knapparna knäppta kan jag använda koftan som en tröja. Det går också bra. Det är en synvilla att knapparna inte sitter jämt, för det gör de.

Jag har nog ingen kemisk balans i hjärnan för tillfället. Ont i huvudet har jag också och blir fort trött i nacken. Fick jag trots allt en smäll vid kollisionen? Trots en vilodag igår och inte många knop idag är det segt i skallen, men ingen kan vara på topp för jämnan.

Livet går alldeles för fort. Ta vara på tiden och gör något bra av den!

Kommentera

