Utan papperstidning

CIMG0440Saknar inte papperstidningen ett enda dugg. Det går hur bra som helst. Jag var rätt less på tidningen eftersom det blev mindre och mindre att läsa i den. Ibland kändes den extra tunn. Nu läser jag på webben och kollar lite mer på tevenyheterna. Hittills går det alltså bra att vara utan tidning. Ett uppslag i tidningen, som gick snabbt att läsa.

På ett ställe på webben läser jag om att Zlatans sambo Helena Seger i någon tidning talar ut om familjens liv i Paris. Sonen har lärt sig svära på franska. Skulle det vara bland det viktigaste att lära sig i ett nytt språk? Innan Helena Seger träffade Zlatan åkte hon runt och sålde öl till krogar har jag fått höra av någon som träffat henne i sitt jobb som säljare. Zlatan kunde kanske följa David Beckhams generösa gest utan att det skulle göra något större hål i plånboken. Beckham skänker sin lön från PSG till välgörenhet, om någon missat det.

grönt silke-tweedFick en kund igår som skulle köpte garn. När vi hördes av imorse hade hon haft nattligt besök av brandkåren med blåljus och full utrustning. Det hade gått bra, sotarmästaren skulle inspektera skorstenen imorgon. Dottern i familjen på sju år blev mest förvånad, föräldrarna chockade, inte alls konstigt. Skönt att brandkåren fanns på plats och kom snabbt. Garnnystanen är snart på väg söderut.

När jag bodde på Öland vaknade jag till en natt av att det lät som det var stora lastbilar som körde förbi på den lilla bygatan mitt i natten. Jag var inte så nyfiken att jag gick upp och tittade, för då hade jag sett eldsflammor. En hel gård brann upp bara några hundra meter söder om mitt hus. Brandbilen hade kört till vattenbrunnar som finns på landet för att hämta vatten. Det var det jag hörde. En hel familj blev utan hem men ingen blev skadad.

Bokslutet är så gott som klart. Det diffar på 30 öre som jag måste hitta. Det ser ut som jag tänkt mig, stämmer med verkligheten. Nu kan jag börja snickra på årsredovisningen. Skönt att lägga 2012 till handlingarna och börja på 2013 med tillförsikt.

När jag gick på yoga hade vi sportlov fastän ingen, varken ledaren eller adepterna hade sportlov, och nu även på vattengympan ska vi ha sportlov, fastän det var länge sedan någon av oss hade användning för något sportlov. Antagligen är det fullt av sportlovsaktiviteter i simhallen så det är därför. Det finns alltid en anledning till allting, även om jag inte kan se den direkt. Kanske det blir skönt med en veckas ledighet. Ska du ha sportlov?

 

Kommentera

