Veckan har precis börjat

Snart har det redan gått en månad på det nya året. För min del har månaden fortsatt som året slutade, inte mycket att yvas över, eller jo, det finns massor, egentligen!

Idag har jag åkt buss över Ölandsbron, satt med kameran i högsta hugg och tänkte ta fina bilder. Det var bara att glömma. Rutorna på bussen var skitiga, och då har jag inte tagit i. Min bil var i alla fall nytvättad och hade halv tank. Nu ska den skrotas. Märkesverkstaden ringde idag och undrade när jag skulle frakta bort bilen. Det hade jag inte ens funderat över. Eftersom jag har nya däck på bilen tänker jag ta av dem och se om någon annan behöver nya däck. Imorgon ska jag tömma bilen på alla grejer jag har där, blomjord, tofflor, blomsax och spade, borste, gravljus, sjukvårdskudde och varningstriangel. Det mesta är sådant jag använder när jag besöker kyrkogårdarna, och då har jag tyckt att det var bra att ha i bilen. CIMG0300

Blomjorden kan komma till pass här inne också. Det är dags att skaka liv i pelargonerna i källaren. Jag har också tänkt att sätta om alla mina orkidéer, tio stycken. Tänkte bara att fönstergubbarna skulle göra sitt innan jag börjar kladda med jord i köket.

CIMG0372Har läst ut en deckare, en kanadensisk deckare, som var så där lite lagom virrig. Ingen jag vill rekommendera. Virrpanna kan jag också vara mellan varven, när jag letar efter saker eller glömt var jag förvarar något som jag lagt på ett bra ställe. Tjejen med nalleknapparna kan också vara virrig. Idag kom ett paket till med nalleknappar. Nu räcker det. Jag behövde inte ens dem jag köpte, köpte dem bara för att de var så gulliga.

I min butik har jag stoppar in både en liten gullig tavla med texten ”Störst av allt är kärleken” och ett lite vetehjärta. Båda passar bra till alla hjärtans dag, som kommer snart.

kärlekstavla (1)vetehjärtaTavlan är 9 x 9 cm, själva bilden 6 x 6 cm, han ställas eller hängas.

Lilla vetehjärtat kan värmas i micron tillsammans med ett glas vatten, framgår av beskrivningen som följer med. levereras i fin påse som hjärtat kan skickas i till en kär person.

Det finns många som skulle må gott av att hålla i ett mjukt vetehjärta. Då kanske aggressionerna skulle fara all världens väg.

Kommentera

