Det är måndag morgon, och mitt hu….

knapparNejdå, mitt huvud är som det brukar, ingen fara, men det tar en stund innan jag är riktigt vaken.

Perfekta knappar till koftan, precis rätt nyans! Toppen! Innan jag gick iväg till vattengympan hann jag sy ihop axelsömmarna och sticka ena framkanten, den som knapparna ska sitta i.

Gick extra tidigt idag eftersom jag hade ett fikamöte, som gick så där. Inte som jag väntat mig. Det förstörde en del av energin men den återkommer strax. Jag ska bara skaka av mig skräpet. Vattengympan var även idag helt fantastisk. Det känns i kroppen hur bra det är för alla delar i maskineriet. På hemvägen handlade jag lite frukt och åt en banan på väg hem för att inte vara alltför vrålhungrig före maten. Jag säger som en farbror på gymjan, det är bra men tiden är fel, mitt i maten!

När jag kom hem hade jag två paket med knappar, dessa till koftan och nalleknapparna som jag bara inte kunde stå emot. Ja, det är samma stickning men helt olika ljus på stickningen. Närbilden stämmer bäst med färgen i verkligheten men knapparna passar väldigt bra på båda bilderna. Sen kommer de små nallarna som får hamna i en liten bebiskofta så småningom. Det var så himla roligt att handla av dessa två försäljare. Båda har jättefina varor, men olika varor. Båda är väldigt trevliga och tillmötesgående. Jättekul att hitta lite nya butiker och få nya influenser, inte influensa. Det vill jag inte ha, och hoppas att jag slipper.

nalleknapparkoftaGubbarna som ska byta fönster närmar sig. Jag hoppas de säger till någon dag i förväg så jag hinner plocka undan allt de vill att jag ska plocka undan, och ta ner det de vill att jag ska ta ner, gardinstänger, lampor, tavlor, flytta möbler så de har svängrum framför fönstren.

Finalen i herrhandbollen igår som jag och nästan alla i Danmark sett fram emot blev inte spännande, inte ett enda dugg. Spanien lekte med Danmark som hade glömt precis allt vad de skulle göra. Inte ens deras flerfaldigt prisbelönte coach hade idéer så det räckte. Spanien var bättre på precis allt och vann VM-guld. Lilla Danmark fick silver, inte alls dåligt, men förväntningarna var så höga och alla trodde det skulle bli en jämn och spännande match. Tji, fick vi!

Lev som om varje dag var den sista!

2 thoughts on “Det är måndag morgon, och mitt hu….

  1. Å hoppas att du blir nöjd med fönstren och att arbetet går snabbt och bra! I morgon kommer det hit några killar och ska byta ut en persienn som varit trasig från början i ett av mina vädringsfönster. Det ska bli skönt att få det fixat eftersom det är i sovrummet. Annars är jag jättenöjd, särskilt med vipp-funktionen, som gör det lätt att vädra även för oss med krukväxter på fönsterbrädorna.

    • Vipp-funktionen ser jag också fram emot, att kunna vädra utan att ta undan en massa krukor. Grannen kom och skrämde mig ikväll. Han frågade om jag plockat undan, vilket jag inte har. Den som var här och inspekterade sa att de skulle säga till en dag i förväg, och det hoppas jag stämmer, så de inte står i hallen innan jag hunnit upp en morgon.

Kommentera

