Tiokronorsvaror

Sä här i januari, precis före lön, kan det passa bra med nya grejer som inte kostar mycket. En tia, det räcker inte till mycket, men här kan du få en bra sak för din tia. nyckelringar handvAlla dessa små saker kostar en tia per styck. Ordinarie priset per styck ligger på 29 kr, men då jag bara har ett fåtal kvar, vissa endast en, så säljer jag ut varorna till januaripris.

De små handväskorna är nyckelringar.

De tre figurerna kommer från en dansk leverantör och kallas för ”knap-spinner”, det finns ett snöre som du ska snurra, ett i varje hand och så fort att du får figuren i mitten att gå i spinn. knap-spinnerelvispbokmärkehänglåsCIMG0463

Den lilla asken med Elvis på är en plåtask som kan hängas i till exempel en nyckelknippa. Du får plats med ett par huvudvärkstabletter eller liknande.

Den gula snodden är ett bokmärke, alltid bra med ett nytt bokmärke.

De små sakerna i olika utförande är hänglås med två nycklar, passar för barn eller för saker som inte är så viktiga att låsa in eftersom låsen inte är de kraftigaste på marknaden.

På stolen ligger ringar av små sötvattenspärlor, i lite olika storlek och färger. ringen piffar och piggar upp den tristaste vardag. Glöm bara inte att ta av den när du tvättar händerna eftersom pärlorna är trädda på gummisnodd och kan gå av om de utsätts för omild behandling.

DSCF1029DSCF1033Det finns även virknålar och stickor för en tia, Virknålar finns i plast storlek 10 och i metall storlek 5. Stickor finns i plast storlek 7 och 10, storlek 4 i metall och storlek 3,5 i bambu.

För övrigt har jag provat på att åka buss idag, flera gånger åt olika håll. Jag har varit hos frisören och blivit ompysslad. För tillfället ser min frisör ut som Amelie i den franska filmen Amelie från Montmartre, och då menar jag att de har samma frisyr. Vi har alltid mycket att prata om. Vid ett tillfälle berättade hon en episod från sonens 30-årskalas. Jag vet inte hur stort sällskapet var men hennes bordsgranne hade frågat henne hur hon kände födelsedagsbarnet!!

Det blev långlunch idag. Efter maten kom servitören och frågade om vi ville ha kaffe. Det ville vi inte. När vi ändå inte gick kom samme servitör och dukade av bordet. Jag trodde vi skulle få tidstillägg på notan men vi åt inte mitt i rusningslunchen så det fanns gott om plats. Vi hade mycket att ventilera. Bland annat pratade vi mycket om tillit och svek, svåra och tunga ämnen som inte är alldeles lätta och som man kan diskutera länge. I vilka lägen kan man förlåta ett svek och hur bygger man upp en tillit på nytt? Vi hade inga heltäckande svar utan spånade runt olika situationer och scenarier.

På biblioteket skulle jag hämta två böcker, trodde jag. Det visade sig att jag hade fyra böcker att hämta. Ingen av dem var snabblån, så det ska nog funka. Jag får ransonera stickningen ett tag, och det gör inte så mycket, för jag håller på att slutföra en kofta och då tar det alltid emot lite.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!

Kommentera

