Nya sedlar i bunt

Vem bär omkring på nya sedlar i bunt i innerfickan? Inte jag i alla fall. Jag brukar ha en tjuga och lite mynt i fickan ifall att…att det är något jag inte kan motstå när jag är ute på rövarstråt. Ja, det blev en händelserik dag igår. Det som gjorde mig allra mest fundersam var ändå när jag handlat lite frukt och var på väg ut ur butiken. En dam i fotsid kappa och huckle hade handlat vagnen full och möttes vid utgången av en man, troligen maken, som från innerfickan tog fram en ny sedelbunt med femhundralappar, gav en till hustrun som på nytt försvann in i butiken. Det var en bunt med pappersband om på mitten, alldeles nya sedlar. Undrar om han hade fler än en bunt, och varför går man omkring med så mycket pengar i fickan?

En av mina aktiviteter, och den som jag sett mest fram emot, blir inte av. Jag fick besked nu på morgonen, för få anmälda. Inställt! Trist!

Idag blir det mest vanligt skrivbordsarbete, inget spännande eller upphetsande, helt enkelt en vanlig dag på jobbet.

Lisa Nordén fick verkligen lön för all möda hon lagt ner på sin sport. Man kan väl säga att hon gett triathlon ett ansikte. Sporten är en extremsport som inte alls lämpar sig för alla, men det var kul att se henne i vacker klänning. Inte alla sporttjejer klär i klänning. Många passar bäst i sina sportkläder men Lisa Nordén var verkligen fin i sin långa, säkert frasande kjol med alla lager underkjolar. Hon har gjort både en bragd och en prestation utöver det vanliga och har dessutom charmat oss alla i stugorna, så att även Jerringpriset hamnade hemma hos henne.  Jag vet inte om hon fick några blommor, men det fick hon säkert.

Den här lilla bordsbuketten finns hemma hos mig för tillfället. Mimosa var vad mamma ville ha, och det fick hon. Ingen av oss visste att hon hade ett så speciellt förhållande till mimosa, så vi kan anta att även vår mamma hade någon hemlighet. För den som inte har några blommor hemma, passa på idag, för det är tulpanens dag!mimosa2

Kommentera

