Vilken konstig dag!

Dagen började med sol inombords och sol utomhus. När jag gick till gymmet gick jag rakt mot en stor sol, en sån där sol som står så lågt att det hopplöst att se ordentligt när man kör bil.

Sen vet jag inte vad det är med alla människor, varför ska det finnas så mycket ilska, avundsjuka och annat elände? Inte konstigt att det ser ut som det gör i världen. Varför kan inte alla försöka vända åtminstone en tanke till något positivt. Jag åkte till ett av stans köpcentrum, vilket alla andra också verkar ha gjort. Eftersom jag gärna promenerar ställer jag mig alltid långt bort på parkeringen, och där finns det alltid plats. Först bytte jag en lampa som blev fel igår. Sen var jag inne på Systembolaget och då ringer någon från Telenor. Det var den oförskämdaste och dummaste människa jag haft i luren. Han började med att fråga om min torsdag dittills hade varit bra, och det hade den. Sen var det kört! Jag blev uppriktigt förbannad och ska tala om att jag accepterar inte deras ”säljare” trots att han påstod att jag skulle få en telefon. Det kanske jag skulle, men sen då, fast i ett långt abonnemang eller dyr månadskostnad???

Nu ska jag inte låta denne kille få förstöra resten av min dag. Jag har sett en fantastiskt fin bild på Stellan som pepparkaksgubbe så här på självaste lucia-dagen. Hans breda leende kan få vem som helst att smälta. Underbart!

Igår var jag hos Polisen för att förnya mitt pass. Det var i sista momangen, sista dagen passet var giltigt. Ta bilden gick lätt, och var inte mycket att göra om. Det hade inte blivit bättre, utseendet är vad det är. Mina pekfingrar skulle förevigas, den vänstra godkändes direkt medan den högra fick göra några försök innan den blev godkänd. Sen var det namnteckningen, där hade jag nog behövt öva många gånger. Jag gjorde om den för den såg både darrig och väldigt konstig ut. Kan det bero på att jag nästan aldrig skriver för hand numera? Jag är vänsterhänt, och bara det gör att jag skriver sämre eftersom jag alltid lägger handen i det jag skrivit. Dessutom förstörde jag den handstil jag hade när jag jobbade som protokollförare, satt i rätten och skrev protokoll för hand under förhandlingarna.

Sen läste jag på facebook om någon som har 17 barnbarn och som i år skulle plantera träd i Vi-skogen. Barnen är mellan 0-25 år ungefär så jag kan förstå att det är svårt att hitta på till var och en, men nu var det lite väl enkelt. Det är ju bra med ett miljötänk, men det finns ju så många andra alternativ som kanske kunde vara roligare för barnen att få, t ex till flickors skolgång eller medicinpaket. Paret som ska plantera träden reser gärna med flygplan, vilket de kanske borde sluta med för att bli trovärdiga.

Köpte förresten en fantastisk foliegrej att lägga över vindrutan för 29 kronor på Jula igår. Den funkade hur bra som helst, bara att ta bort och rulla ihop. Inte ett dugg att skrapa trots många minusgrader.

Gör någon glad idag! Le mot någon du inte känner! Det värmer!

Kommentera

