Håller tummarna

för Tofflan som opereras idag. Jag önskar henne all lycka och hoppas att allt går så bra det bara kan, och att hon återhämtar sig snabbt, och att rehabiliteringen löper på så att de flesta krämpor lämnar henne för gott. Det är hon värd, och mer därtill.

Bilen är framskottad och provkörd. Det gick bra till slut. Vi har varit ute på en runda och uträttat en del ärenden, ätit en god soppa på stan tillsammans med sonen. Han har alltid nya idéer och utvecklar de idéer han börjat på. Vi ska göra något gemensamt framöver. Det ska bli jättekul att samarbeta med sonen. Vi blir ett bra team som kompletterar varandra. Sonen tillhör kategorin som kan sälja färdigsydda knapphål men jag är en fena på pappersarbetet. Apropå pappersarbete så fick jag nyss en förfrågan om ett styrelseuppdrag som jag direkt tackade nej till. Jag vill nu ha en tid då jag inte binder upp mig för någonting.

Det går trögt idag. Jag vet inte om det är vädret som tar på krafterna eller att jag blir påverkad av boken jag läser, om vårdbiträdet som jobbar på ett äldreboende och vedermödorna där. Det berör mig starkt. Jag har hoppat över träningen ett antal dagar, vilket också påverkar humöret. Humöret blir mycket bättre efter ett träningspass. Kanske är det en förkylning som är i antågande……….

På stickfronten fortsätter jag med mera vantar. Det var verkligen en eftertraktad vara på söndagens julmarknad, liksom sockar till små barn. Jag ska också prova några nya modeller av mössor eftersom jag inte har många kvar i lager.

Imorgon är det lucia. För ett tag sedan var jag med B i en leksaksbutik där hon köpte en luciakrona till ett barnbarn. Luciakronan var i plysch, mycket fin för små, små flickor, och kanske pojkar som vill prova på att vara lucia. Lille Stellan har provat pepparkaksgubbeluvan, som han var så gullig i.

Mössan är stickad i ett bra garn som består av lammull och silke. Barnvantarna är utan tumme för att de ska vara enkla att ta på den lilla handen.CIMG0186CIMG0224

4 thoughts on “Håller tummarna

Kommentera

