Jättekul dag

Uppe innan väckarklockan hann ringa klockan sju för att göra klart inför dagens julmarknad hos www.kalmarwaldorfskola.  Alla klassrummen var iordninggjorda till försäljning för tre eller fyra säljare i varje rum. I det rummet där jag huserade var vi fyra, en tjej som sålde fotokort, jättefina bilder. Nästa var en tjej med man från Jamaica och två småflickor som hon fått innan hon träffade jamaicanen – de sålde färgglada smycken och så ett par med två små barn, varav den yngste precis lärt sig gå och dessutom var småkrasslig. Den mannen var från Peru. De sålde också smycken men i olika metaller och stenar, och så jag som sålde änglar, stickat, julsaker och barnsaker. CIMG0293

Idag sålde jag många änglar vilket var enormt kul. Vuxenvantarna på gårdagens bild är sålda. En dam med en handväska i matchande färg köpte dem. Det var en riktigt bra marknad med massor av utställare, mycket egna aktiviteter, alla barnen var engagerade i marknaden. Alla andra marknader jag varit på har en fastställd hyra. Här betalade jag tio procent av omsättningen. Det tycker jag var en bra variant, man betalar efter hur mycket man säljer.

Veckan som kommer får bli stickande varje ledig stund, mellan alla resor till Öland, eftersom det gick åt en hel del. Alla lådor var betydligt lättare på hemvägen än när jag åkte iväg.

Jag ska byta tandläkarmottagning, ska bara göra akutgrejen i veckan, och sen får de skicka över mig hit här jag bor. Nu ska jag inte flytta på länge, hoppas jag i alla fall. Däremot ska jag inte byta bort min doktor. Förhoppningsvis behöver jag bara gå dit på den årliga besiktningen, som i år infaller i kommande vecka. Min doktor, är även mammas doktor, och vi är båda väldigt förtjusta i henne.

En stark kopp kaffe har jag bryggt när jag kom hem och sen ska jag bara ta det lugnt. Det känns i fötterna att jag har stått upp hela dagen, med mina hårda inlägg i skorna.  Jag kommer säkert att möta John Blund redan i soffan.

Trevlig kväll!

 

3 thoughts on “Jättekul dag

  1. Kul att du fick mycket sålt! Tyvärr kommer jag inte in på webbutiken, inte via länken du har lagt in här. Jag vet inte vad det är för fel, men nu har jag provat från två olika datorer och det verkar inte funka. Sorry! Jag var ju så nyfiken!

Kommentera

