För stort stresspåslag just nu

Regnar det hos dig idag? Här har det smattrat sedan i förrgår eftermiddag. Idag höll jag på att slå en pensionär. Eftersom det regnade hade jag extra mycket på mig när jag cyklade till gymmet. I omklädningsrummet hängde jag av mig regncape, parkas, sadelskydd och vantar, greppade vattenflaskan och öppnade försiktigt dörren. Hade jag gjort som jag brukar, dvs slängt upp dörren i full fart hade jag däckat en farbror som knappt hade styrfart. Trots att jag bara nuddade honom med dörren blängde han ilsket på mig. Då säger jag bara: vänta tills jag är i trim igen, då ska du få smaka på dörren! Vilopulsen är för hög. Det visar att jag är stressad. Då är det vilsamt att blicka ut över det blå fältet.

Ringde till tandläkaren och fick en tid om en timme. Det hinner jag inte. Sen kommer två dagar då jag inte kan, fullt upp med annat. Nästa tid var på tisdag morgon. Hoppas bara det inte är snö och halt då. Jag gillar inte det väglaget. Tandläkare och läkare har jag kvar på mitt gamla ställe varför jag får åka nästan fyra mil åt varja håll.

Härligt att plocka tomater direkt från landet, solvarma smakar de bäst.

Dagens ord från eftertankeboken: Tänk på att den som uppför sig illa ofta har egna problem.

Kommentera

