Mina upplevelser

Mina upplevelser är mina. Även om vi är flera som varit med om samma händelse, är det inte säkert att vi upplevt händelsen på samma sätt. Ingen annan kan säga att min upplevelse är fel. Det jag har upplevt, har jag upplevt.

För tillfället finns det någon som lägger väldigt mycket ilska och energi på att läsa i min blogg och söka runt i min webbutik. Vissa inlägg är snart sönderlästa. Jag har också fått kommentarer från mer eller mindre fantasifulla, och förmodligen nyskapade, mailadresser. Någon tycker att jag som sitter i glashus ska inte kasta sten. Den som nu tycker så, varför inte ta det direkt med mig. Jag förstår av den ena mailadressen att det är någon som borde känna mig väl.

Jag känner bara en stor sorg över att någon anser sig veta så mycket om mig, som flitigt öser sin ilska över mig och gärna sprider det vidare till andra.

Människor som jag tycker om säger ofta att jag är snäll, omtänksam och generös. Det försöker jag vara eftersom jag vill människor jag bryr mig om väl.

Däremot männsikor som gjort mig illa på ett eller annat sätt lägger jag ingen energi på. Det är deras problem, att de ägnar mig så mycket ilska och inte använder sin energi på bättre saker än att kasta skit på mig. Det biter inte. Jag vet vem jag är och försöker aldrig vara någon annan. Det gillas inte av alla. Vid flera tillfällen har jag fått höra att jag har civilkurage. Det är inte många som har det i dag, som står upp för sin sak och är sanna mot sig själv även när det medför en personlig risk.

Det är söndag, vilodag. Gör något bra av dagen, tänk snälla tankar! Det mår du bra av.

4 thoughts on “Mina upplevelser

  1. Tråkigt att du får uppleva sådana saker.Jag läser din blogg varje dag med glädje och du kommer alltid att vara en av mina äldsta och bästa vänner.Du ska vara precis som du är och vara stolt över det! Kram

  2. Fy så tråkigt! Men du vet, människor är allt annat en snälla – en del, alltså. Själv har jag gett upp att försöka stå med mössan i handen och inbjuda till kommunikation – jag får bara en massa skit kastad på mig – via ANDRA människor. Det är verkligen lågt.
    Kram på dig och jag hoppas att du står ut! Jag läser här för att jag gillar din blogg och dina eftertänksamma inlägg!!!
    Kram!

Kommentera

