Positiva tankar

Vad kan vara positivt denna gråmulna dag? Jag tror det kommer att bli bättre väder längre fram på dagen.

Jag har varit på gymmet. Det är alltid positivt. Jag får ny energi, och alltid lite prat med andra damer som också vill hålla kroppen i så bra skick som möjligt.

När jag kommer hem och öppnar dörren luktar det kattskit. Kattskit är den värsta av alla lukter. På landet brukar man säga att grisskit luktar illa, men då har man räknat bort kattskit. Vad kan vara positivt med det? Jo, hon har lyckats komma utanför lådan med korvarna, så det var bara att plocka upp dem och spola ner dem. Sen var jag av med både skit och lukt. Det var positivt.

Det är positivt att den vintervita mössan kommer att bli klar idag. Det är så kul att jag måste börja på en till.

Jag ska laga till en kantarellsoppa idag. Kantarellerna har jag fått av B, som är en bra och snäll vän. Hon håller säkert på med sin tomtetillverkning idag. Det ska bli så gott med kantarellsoppa på färska (förvällda och frysta) kantareller med scharlottenlök, grädde och en skvätt sherry. Jag ska mixa soppan slät men spara några kantareller att dekorera soppan med. Det är positivt, både att ha goda vänner och att äta en god måltid.

På min cykeltur igår hittade jag detta vackra träd, eller snarare är det de vissnande löven som är vackra. Det är positivt, att njuta av vackra färger, frisk luft och en stilla vind.

Nya bilder på Stellan gör mig varm i hela kroppen av glädje. Han känner nu igen sina föräldrar och växer för varje vecka. Han är go och glad. Det känns så gott. Det är nu knappt en vecka tills jag får träffa honom och hans mamma. Det är mycket positivt, helt underbart.

Mösstillverkningen fortsätter, jag vill också hinna göra någon ytterligare sjal till julmarknaden. Det är kul med marknaden, och det medför bara positiva tankar. Jag får träffa andra utställare och en massa trevliga besökare som jag hoppas har spenderbyxorna på sig.

Butikerna är fulla av diverse julprylar. Hinner vi bli trötta på pyntet eller är det bra att det finns redan nu? När min syster och jag hade butik plockade vi fram de första tomtarna till skördefesten i månadsskiftet september/oktober. Det var de produkter som sålde bäst under skördefesten!

Tänk goda tankar! Det mår du bra av.

2 thoughts on “Positiva tankar

  1. Hej på dig

    Har varit nere på stan, går fram och tillbaka så en liten promenad blev det. Gym har jag inte varit på sen du och jag var sist, tror jag, och det är lääänge sen. Småregnar ute men imorgon ska det bli fint sägs det, hoppas!!. Var på Hockey i onsdags HV spelade mot Färjestad 4 – 3. Jätteroligt att vara på plats och se HV vinna. Ha en fortsatt bra dag!!

    • Det låter bra att HV spöade Färjestad, och på hemmaplan. Det är alltid bra med en promenad, oavsett hur lång den är. Här är kanonväder. Jag var nyss ute och cyklade och hade alldeles för tjock tröja under jackan. Stellan, två månader, har Aston Villas matchställ i ministorlek! Trevlig helg!

Kommentera

