Bladvändare

Syföreningstanterna har precis kommit hem välbehållna från julmarknadsäventyren i Schwerin när jag börjar på nästa bok, av en helt annan författare, Sofia Sarenbrant, och en helt annan typ av bok, men även den utspelar sig i Brantevik! Boken med syföreningstanterna var en feelgood-bok. Denna nya, ”I stället för dig”, är en deckare och rysligt spännande. Min morgon höll aldrig på att börja.

Jag övervägde med mig själv om jag skulle ta en långpromenad eller gå till gymmet. Det blev gymmet. Det kan bli promenad senare idag, när jag ska på föreläsning. Ikväll är det författaren Marianne Hallberg som ska samtala med Nina Granbom om boken ”Sagan om sanningen”. Boken handlar om den nya världsbilden som växer fram i kvantfysikens och österländska tangegångars spår. Lever vi i paradiset utan att se det?

Spännande funderingar under kvällen , samtal med väninnan L och raw food i pausen. Går jag fram och tillbaka så det blir det extra bonus. Det lutar åt det eftersom mitt lyse på cykeln inte fungerar, men reflexväst har jag, så jag syns som gående.

Mina benhinnor är läkta så jag kan återgå till långa promenader i stället för att flänga omkring på cykeln. Av cyklandet har jag fått större lårmuskler än jag tänkt mig. Väninnan G, som också cyklar mycket säger: ”och dom börjar redan vid knäna”.

Teveprogrammet ”På spåret” firar 25 år som program och det ska firas ordentlig genom att tidigare vinnare bjudits in att delta i årets omgång. Nio olika lag där makarna Haag är ett av favoritlagen i media. Det är ett jättekul program. Jag är imponerad av deltagarnas kunskaper. Det ska bli spännande att se några av de tidigaste tävlandena, HoaHoa Dahlgren ihop med Cecilia Hagen, Tommy Engstrand tillsammans med Carina Lidbom, för att nämna några.

Annars följer jag ingenting på teve. Jag ser nyheterna, har jag sovit över en tid så kommer det fler under kvällen.

En kycklingfilé puttrar på spisen ihop med husets grönsaker som idag var lök, morot och rödbetor. Jag stoppade i några skivor halloumi för att det skulle bli lite kalorier i det och kryddade med salt, peppar och basilika.

Dagens ord från motivationsboken: Den som uträttar mycket lämnar djupa spår.

 

Kommentera

