Annan temperatur

I förrgår när jag cyklade till kolonin var temperaturen behaglig. I morse när jag gjorde samma tur vid ungefär samma tid var det betydligt kallare. Det hade inte varit fel med vantar, och tjockare skor än de gympadojor jag hade på mig. Så fort det ändrar sig.

Skyltningen gick bra. Jag kände mig nöjd när jag åkte därifrån. Det hände en malör, jag slog av handen på en figur. Den fick följa med hem igen. De klistertuber jag hade var gamla och hade torkat ihop. Det blev en cykeltur, först till biblioteket och sedan till ÖB för att köpa en tub klister. Utanför ÖB träffade jag på en kusin. Vi hade ett långt och trevligt samtal, tills han fick larm. Han var i tjänst, första dagen efter semestern. Det är alltför sällan jag träffar mina kusiner. En annan kusin fyller snart 60 år. Hon vill inte bli firad. I stället åker hon till Turkiet.

Den här roliga skålen finns i webbutiken. Den passar bra för lördagsgodis, jordnötter eller något annat gott. Det går ju även att lägga morotsstavar och selleribitar i den.

Behöver jag någon motivation i dag? Jag tar ett ord på vägen i förebyggande syfte. Här kommer det: Ibland kan det fordras miljöombyte för att få större lust.

Jag har nu tagit bort bilden den 26 augusti och lagt in den igen, fast mindre. Hoppas ni kan se den!

6 thoughts on “Annan temperatur

  1. Fantastisk fin bild med händerna! Tips att förstora upp till en helt underbar tavla i svartvitt.
    Tänk att få se den varje dag,det känns ända in i hjärteroten!

Kommentera

