Avgrävd kabel

Ingen tidning! Så naket det känns! Ser på webben att en avgrävd kabel gör att tidningen är försenad. För min del är prognosen att jag har tidningen till klockan åtta. Det finns tydligen dom som inte får dagens tidning förrän i morgon!!! Övergå till enbart läsning på webben, nja, hela tidningen finns ju inte där. Jag vill själv kunna bestämma vad jag vill läsa eller låta bli att läsa, så det blir papperstidningen ett tag till i alla fall.

Apropå gårdagens bild så förstår jag inte varför den inte syns. I min dator ser den ut precis som den ska men jag har förstått att ni som läser inte fått någon bild. Det kommer bilder framöver för den som undrar. Bilden igår var den lille pojken som håller om sin pappas tumme. Alla dom små fingrarna som håller runt pappans stora tumme, en väldigt fin bild som jag beklagar att ni inte fick se.

Morgonen har inte börjat ännu. Det är helt stilla och solen skiner. Jag tar mitt kaffe och läser i ”Journal 64” tills jag ska åka och skylta.

I går la jag in några ljuslyktor och fulsnygga tomtar. Vi är snart där!

Bilden överst är från en byväg på Öland. Det var lite höst över de bruna fälten med sina stubbade grödor. Balarna var inte plastade, vilket är ovanligt, men snyggare. Nu är det väl inte vad som är snyggt eller inte som bestämmer hur skörden ska behandlas, men om jag fick bestämma skulle plasten bort.

 

2 thoughts on “Avgrävd kabel

Kommentera

