Morgonstunden är min

Min bästa tid är morgonen. Hela dagen är ett oskrivet kort. Ofta skiner solen, det brusar lite lätt av alla som ska iväg åt olika håll. Då brygger jag mitt kaffe, läser i dagens blad och njuter av att ha vaknat till ännu en bra dag. Just i dag cyklade jag iväg till gymmet och förundrades över vilket fint område jag bor i. Det är så välskött, alla rabatter och grönytor är så fina. Det finns många soffar att sitta på. Det är en bra förening att bo i. Den kan bli ännu bättre, om den införde rökförbud inomhus. Det måste väl en förening kunna bestämma, likaväl som det finns hyresvärdar som inte godkänner husdjur? Jag försöker nu vända en negativ tanke till något positivt. Grannen över mig är ung, lat och rökare. Han är inne hela dagarna (det är vad jag tror), spelar poker på sin dator, vrålar (förmodligen när han förlorar), spelar ibland hög musik och så röker han. Tro inte att han går ut, nej, han står i balkongdörren och röker. Då får jag stänga min dörr och mitt vädringsfönster i köket. Han har dambesök som också röker. Jag trodde det är hans mamma men det är tydligen hans flickvän.

Det här är en liten bit av grannens kolonilott, vilken oas! Jag förstår att dom trivs.

Jag fick med mig paprika och tomater från växthuset. Lite bryderi fick jag över jordgubbsplantorna. Det finns nysatta plantor som jag ska hålla fuktiga. Det är inte problemet, utan dom äldre plantorna. Det kommer massor av nya revor. Ska jag klippa bort dom eller ska dom få bre ut sig ännu mer. Det fick jag inga instruktioner om. Jag är inne på att klippa bort dom. Hur skulle du gjort?

I dag ska jag kombinera ett mammabesök med ett tandläkarbesök, eller tvärtom. Snålheten bedrar visheten. I ett anfall av snålhet köpte jag en billig chokladkaka med nötter. Det fanns nötter som hade bitar, eller bit, av skal kvar, som kraschade en tand för mig. Jag har frisktandvård så det är bara att vinka till kassörskan när jag är klar, men så onödigt.

Jag fortsätter att lägga över varor i webbutiken, http://farmorssakeroting.storedo.com

Det är fortfarande svårt att hitta dit, beroende på vilken webläsare man har. Betalning till Payson fungerar inte heller. Vill du köpa något, kontakta mig, så löser vi det, genom faktura och/eller bankgiro. Glöm då inte att lägga till frakten, under ett kilo, vilket det mesta är, 39 kronor.

2 thoughts on “Morgonstunden är min

  1. Fy F*N för rökande och grillande grannar, mina luftrör blir så irriterade!!! 😦 (OBS! Jag har själv rökt, men lyckades sluta för snart åtta år sen. Då hade jag rökt i nästan 30 år…)

Kommentera

