Veckans pyttipanna

Veckan har varit som en pyttipanna, lite av varje, allt var inte gott, men det fanns det som var mycket gott.

På väg till kanalsimningen kom jag rakt in i en barnteater om en kaninfamilj. Alla kaninungarna var vita utom en som var prickig. Här ser ju vattnet riktigt inbjudande ut. På den här platsen har man ungefär 600 meter kvar till mål. Övervägande delen av simmarna hade våtdräkt. Simsätten i motionsklassen var högst varierande. Först kom crawlarna, sen kom dom som blandade simsätt och sen kom bröstsimmarna. Allra sist kom en som bara simmade med en arm, mycket strongt gjort.

Det var en lång paus mellan loppen, kaffepaus för min del. Många hade matkorgar med sig. Det gällde att hitta en plats att sitta på som varken hade glasbitar eller fågelskitar.

Simmarna simmade närmast den andra sidan av kanalen. Tappra simmare. På vägen hem cyklade jag förbi en lägenhet med adventsstjärnorna uppe i fönstren. Då funderade jag, har dom suttit kvar sedan förra året och varför har man dom fortfarande kvar? Bor det någon i lägenheten? Om inte, finns det ingen som ser till den? För mig blir det en massa frågor. Det är två fönster bredvid varandra med likadana stjärnor.

I dag ska jag åka iväg och sköta om kolonilotten, vattna om det behövs och skörda. Klockan fyra är jag bänkad i soffan för att se handbollsfinalen Sverige-Frankrike. Lagen har mötts många gånger. Vi får se vem som drar det längsta stået i dag.

Den som uträttar mycket lämnar djupa spår.

 

Kommentera

