Ny arbetsvecka

I dag är det säkert många som börjar jobba igen efter semestern. Det finns en massa knep för att lättare komma in i jobbet igen. Ett tips är att börja mitt i veckan. Då kommer helgen snabbt igen. Så gör min kloka f d kollega E. Hon börjar på onsdag. E är full av energi efter semestern och efter att maken nu fått jobb igen, grattis!

Solnedgångarna är vackra, färgerna skiftar. Även på våren är det vackert när solen går ner med sina bleka färger.

Veckan är full av arbete. En dag på resande fot som delvis är jobbrelaterad är också planerad, en gammal vän som fyller år. Vi möttes nu i sommar på nytt efter 33 år. Senast vi sågs var på min brors begravning. När vi pratade om begravningen märker jag att jag förträngt den. Det är fortfarande för smärtsamt. Jag minns ingenting från kyrkan. Jag vet att jag var med och bar kistan men jag kommer inte ihåg det. Det blir förmodligen ett känslosamt möte i veckan. Kanske är det omedvetet därför jag valt en solnedgång.

 

2 thoughts on “Ny arbetsvecka

  1. Å, jag har en vecka ledighet kvar! Och jag började på heltid direkt förra hösten efter att ha gått arbetslös i två år och åtta månader. Inget tjafs här, inte! 😀

Kommentera

